Förlåt att jag inte skrev på ett tag ifall nån blev orolig eller nåt sånt då. Det var isåfall INTE meningen men orkade inte läsa nånting eller skriva. Men ja förlåt somsagt :heart
Iallafall så tänkte jag försöka skriva lite saker men det är kanske jobbigt för vissa att läsa. Bara så ni vet så ni kanske inte läser ifall ni tycker det är jobbigt.
Och dethär låter nog jätte knäppt och att man inte borde tänka såhär och att jag är jätte egoistisk som har dom tankarna. Men det var ett typ samtal med en som jobbar här och det var ett väldigt jobbigt samtal. Iallafall så både mamma och pappa blev ledsna och så dom grät och typ sa att enda dom vill är att jag ska kunna få hjälp så jag kan må bra. Så dom är SÅ ledsna och oroliga för jag inte mår bra. Och enda sakerna jag kunde tänka då var att om dom ville mitt bästa så skulle dom ju fatta och låta mig dö som är det enda JAG vill.
Och somsagt jag fattar att det säkert låter jätte själviskt att säga såna saker. Men det är inte att jag inte bryr mig om dom fast det säkert låter som det. Men det är nästan tvärtom att jag bryr mig JÄTTE mycket men jag vet ju och jag märker att dom är ledsna och oroliga helatiden. Och allt det är mitt fel så vill att DOM ska få slippa mig också.
Men jag känner mig jätte hemsk och otacksam och som världens sämsta dotter ifall dom tillexempel säger att dom vill fira jul med mig även ifall det är här eller hemma liksom. Så spelar det ingen roll utan att det viktigaste för dom är att jag kan vara med. Och typ det ENDA jag tänker är att jag inte ens vill leva om en månad så känner jag mig jätte taskig mot dom som tänker så också. Men ändå tänker jag sånt och att det är dom som är taskiga som inte vill att jag ska få välja nånting om MITT liv själv.
Sen om jag ska skriva lite om hur det går så enda jag kan säga är DÅLIGT. Eller liksom för mig så spelar det väl ingen roll men vet att mamma och pappa och vissa av personalen tycker att det är typ som en tävling som monstret inte får vinna. Så det enda jag vill är att jag vill få vara ifred bara och inte prata med nån inte äta inte tänka ingenting. Utan jag vill bara få ligga i sängen ifred och inte göra nånting.
Men det får jag inte utan blir typ tvingad att göra massa saker som dom tycker. Så dethär är väl säkert konstigt men jag kommer inte ihåg vilken dag det var. För jag sover jätte mycket så vet typ inte vad som är vilken dag. Men iallafall så inte så länge sen så sa en sköterska att ifall jag inte börjar kämpa mot monstret igen så kan det bli sond igen. Som jag hade bestämt att det var sista gången när jag hade det men nu känns det typ som jag inte bryr mig.
Men ja det är väl lite hur det går. Och somsagt förlåt ifall nån blev orolig att jag inte hade skrivit och förlåt att jag skriver neggativt. Men ville bara förklara lite om varför jag inte skriver så mycket och så.
Vill liksom bara säga förlåt till ni här som bryr er fast ni inte behöver. Och förlåt till mamma och pappa att jag gör så dom mår dåligt också pågrund av mig och alla som jobbar på bup som typ aldrig slipper mig och att dom inte kan göra sitt jobb liksom så jag bara blir bra. Och hundarna och O som säkert tror att jag har glömt dom igen nu för jag inte har träffat dom på ett tag. Men det är inte att jag inte bryr mig om dom men orkar liksom inte ändå. Och justnu så skulle jag nog inte få åka hem eller till stallet heller även ifall att jag ville.
Men ja förlåt till alla att jag finns och bara är problem.
Och ifall dethär är otydligt skrivet så är det nog för jag har skrivit lite då och då när jag orkar så har inte skrivit allting nu så det kanske är lite rörigt då. Men hoppas ni iallafall fattar nånting :heart
 

Tack till er som har skrivit och så idag :heart
Jag vill försöka förklara lite om en sak men varning att det är neggativt och så.
Men ja idag har som nog dom flesta fattar varit en ganska jobbig dag. Men förmiddagen var liksom jobbig men ändå så jag klarade det. Sen efter lunch blev det mera jobbigt så behövde extra medicin och sov ett tag tills mellanmålet. Och nu börjar det bli riktigt jobbigt och typ stressat för det är som typ ett tim glas i mitt huvud som räknar ner. Så typ att nu har jag lite mer än åtta timmar på mig att dö som jag har varit bestämd på jätte länge. Men berättade ju det förut som jag ångrar som fan nu för får INGEN chans alls nu. Och jag VET att det är för deras mål är typ att jag ska över leva så dom kan inte ta några risker då men det är ändå sååå jobbigt.
Och typ som att jag vet att nånting kommer bli jätte jätte dåligt om det blir imorgon och jag inte är död men jag vet inte vad. Utan bara vet att det kommer bli skit dåligt.
Så har försökt typ rita i en målar bok eller tidning och kolla på youtube på olika saker och sånt så jag inte ska tänka så mycket men det börjar också bli jätte svårt nu. Och kan ju säga till om mer medicin men jag måste ändå vakna och äta helatiden så då börjar tankarna också. För får inte så mycket så jag kan sova typ timmar eller nånting som jag skulle vilja.
Men ja ville bara skriva det och förklara lite och jag fattar att det nog är svårt för nån här att ge nåt tips eller nånting. Så menar inte att nån behöver det utan ville bara skriva lite om hur det är i min hjärna.
 
Jag fattar att det här nog låter skit konstigt men jag KAN inte ens tänka på imorgon. Utan det är typ som att min hjärna tar stopp inatt så ifall jag försöker tänka nånting om imorgon så blir det typ som kort slutning. Typ som vadå imorgon jag ska inte vara här imorgon. Och att jag ska inte finnas imorgon så jag kan inte tänka nånting om imorgon eller senare som handlar om mig.
Men jag kommer ju inte få nån enda chans att göra nånting heller så då kommer jag ju leva imorgon ändå men ändå så KAN jag inte tänka det och får typ panik av det.
Och vet inte varför jag skriver det här och berättar det men jag vill inte att nån ska bli orolig för det iallafall. För somsagt så har jag extra vak och enda chansen att jag dör är väl typ om jag får en hjärt attack eller nånting och tror ändå inte det händer bara för man vill det.
 
Förlåt att jag lägger upp denhär bilden som är jätte ful och konstig och äcklig. Men vill ändå försöka förklara.
 

Bifogade filer

  • IMG_20211202_185825503~2.jpg
    IMG_20211202_185825503~2.jpg
    323,7 KB · Visningar: 123
Jag tänkte på dig nu när jag mockade, och det här med att det är din födelsesdag och att du blir 15. Visste du, att medellivslängden för kvinnor i Skandinavien numera är kring 90 år? Dvs 6 x 15? Med andra ord så har du endast levd 1/6 av ditt liv hittils, du har såvitt påbörjat det, och det finns oändligt mycket mera tid och möjligheter för dig att bli glad och lycklig igen. :heart

Jag vet att du känner som att 15-års dagen markerar att du börjar bli vuxen, men jag tror att om du frågar oss som är äldre än dig så kommer många av oss säga att vi inte kände oss vuxna förens vi rundat 30....

Du är inte alls dålig och misslyckad, som fortfarande lever. Du har SÅ mycket bra att tillföra världen, och jag hoppast att du vill vara kvar här länge, länge till. Det kommer bli bättre. Jag lovar. :heart
 
Åh, vad jag önskar att vi hade kunnat komma dit, hela bukemaffian, och bara hålla om dig tills det värsta är över. :heart

Jag såg att någon annan fick tips om en podd med "godnattsagor för vuxna" som heter Nothing much happens. En kvinna som berättar om vardagliga ting med en lugnande röst och blandat med lite "nu tar vi ett djupt andetag och andas iiiiin och uuuuuut". Den har hjälpt mig att varva ner och komma till ro när hjärnan snurrat för mycket.

En annan sak jag tar till när jag vill koppla bort något jobbigt, är att kolla på någon (ofta tecknad) film som jag kan mer eller mindre utantill. Någon sån där mysig och trevlig film där man vet vad som ska hända och bara slappnar av i att känna igen sig i allt.
Lite så blir det när min släkt kollar på Kalle Anka på julafton. Vi brukar stämma av efteråt vilka som sett vad, för det är aldrig någon vuxen som lyckas hålla sig vaken genom hela. Det är något med det där invanda och lättsamma som får en att slappna av och slumra till.
 
Åh, vad jag önskar att vi hade kunnat komma dit, hela bukemaffian, och bara hålla om dig tills det värsta är över. :heart

Jag såg att någon annan fick tips om en podd med "godnattsagor för vuxna" som heter Nothing much happens. En kvinna som berättar om vardagliga ting med en lugnande röst och blandat med lite "nu tar vi ett djupt andetag och andas iiiiin och uuuuuut". Den har hjälpt mig att varva ner och komma till ro när hjärnan snurrat för mycket.

En annan sak jag tar till när jag vill koppla bort något jobbigt, är att kolla på någon (ofta tecknad) film som jag kan mer eller mindre utantill. Någon sån där mysig och trevlig film där man vet vad som ska hända och bara slappnar av i att känna igen sig i allt.
Lite så blir det när min släkt kollar på Kalle Anka på julafton. Vi brukar stämma av efteråt vilka som sett vad, för det är aldrig någon vuxen som lyckas hålla sig vaken genom hela. Det är något med det där invanda och lättsamma som får en att slappna av och slumra till.
Jag älskar den podden och tänkte tipsa om den jag också. Så himla fint att det är så många här på Buke som upptäckt den och fått hjälp av den 😊
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 180
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 362
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag tog bort min andra dagboks tråd efter som att den bara var full med massa pattetisk skit som bara var pinsamt att läsa. Och jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 440
Senast: Jerseyite
·
L
  • Artikel
Dagbok Igår fick jag reda på att en person är död. En som jag har känt i nästan hela mitt liv iallafall som jag kommer håg. Hon är två år yngre...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 507

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp