Förnekar djurplågeri av en häst som hon lånat

Sv: Förnekar djurplågeri av en häst som hon lånat

Hoppas att den idioten får livstid:devil:
 
Sv: Förnekar djurplågeri av en häst som hon lånat

Alltså. Näe, jag finner inte ord. Om hästen går omkring med ett brutet lårben lär den knappast visa tendens till att bli det minsta bättre bara för att den vilar. :mad:
 
Sv: Förnekar djurplågeri av en häst som hon lånat

avliva henne vill ja säga , hon verkar ju helt väck ..:cry:
 
Sv: Förnekar djurplågeri av en häst som hon lånat

Fy fasiken vad grymt! Hur kan man vänta så länge med att ringa veterinären. Herregud stackars häst vad ont den måste ha haft hela tiden.
 
Sv: Förnekar djurplågeri av en häst som hon lånat

Stackars häst!!:(
 
Sv: Förnekar djurplågeri av en häst som hon lånat

Jag blir både lessen å förbannad när jag läser sånt här... Helt j-la otroligt att man kan vara så hjärtlös.
 
Sv: Förnekar djurplågeri av en häst som hon lånat

Åh herregud. :crazy:
Min häst har vart halt i en vecka, men jag har å andra sidan kontaktat vetrinär som sa åt mig att vänta..
K'nner mig som kvinnan.. :(
 
Sv: Förnekar djurplågeri av en häst som hon lånat

Nä, men du kan ju inte jämföra dig med kvinnan. Du har ju ringt veterinären, och han har gett dig ett råd. Du kan ju inget annat än lita på veterinärens ord, eller hur? Du bör INTE ta åt dig, absolut inte.
 
Sv: Förnekar djurplågeri av en häst som hon lånat

Okej, vad skönt.
För en del i mitt stall tycker jag är helt knäpp som inte åker in till någon djurklinik med hästen, jag känner mig så liten när dom kommer med sina hugg att : "Jag skulle minsann åka upp till en klinik oavsett vad en vetrinär säger i telefonen."

Vi berättade ju exakt hur benen ser och hur han reagerar på olika sorters tryck, vetrinären sa bara att vi skulle linda benen med liniment och elastiska lindor och vänta en vecka.
 
Sv: Förnekar djurplågeri av en häst som hon lånat

Rebeccah, jag tycker inte att du ska ta åt dig! Hästar blir ibland halta, utan att det är något allvarligt, och för det mesta är en resa till klinik inte nödvändigt. Bara man hela tiden följer hur skadan utvecklar sig och handlar utifrån det så går det bra.
I det här fallet var det ju uppenbart en allvarlig skada (det hade ju vem som helst som kan det minsta om hästar förstått), men kvinnan lät ändå bli att ens ringa en veterinär. Att bara ställa in en blockhalt häst i boxen och förvänta sig att skadan kan vilas bort, det är så puckat att jag knappt finner ord. TVÅ MÅNADER! Om inte det är djurplågeri så vet jag inte vad som är det!

// Aranel
 
Sv: Förnekar djurplågeri av en häst som hon lånat

Men du ringde ju vet när du såg att hästen var halt. Jämför dig inte med kvinnan, du tar ju hand om din häst och följer veterinärens råd. Det gjorde hon. Och säger vet att ni ska linda och vänta så är det säkert inget allvarligt heller :)

Man undrar ju vad vissa människor tänker med, är hästen blockhalt så slänger man sig ju på telefon dirket och tar ut vet eller åker in med hästen:crazy:
 
Senast ändrad:
Sv: Förnekar djurplågeri av en häst som hon lånat

Tack, det känns bättre nu! :)

Jag är en sån person som gärna ringer vet. en gång för mycket än en gång för lite, vilket svider gott i mammas plånbok, :devil:
Fast å andra sidan så kostar dte ju ingenting att ringa, rådfrågning är gratis! Och tycker vetrinärerna när man ringer att de bör komma och titta på hästen, så får dom göra det. Dom vet det där bättre än mig.
Kvinnans häst hade väl brutis benet? :crazy: Herregud, att hon inte ens tänkte på att ringa vet. och fråga om vad hon ska göra..
 
Sv: Förnekar djurplågeri av en häst som hon lånat

Bryt lårbenet på henne och låt henne stå i en box i 6 veckor så ska vi nog se vad hon tycker om det:devil:
 
Sv: Förnekar djurplågeri av en häst som hon lånat

Rebeccah,
Jag har varit med min häst hos veterinären ungefär en miljon gånger... eller fler.
Ville bara säga att var uppmärksam på din häst. Även om det säkert inte är någon fara är det väldigt svårt för vet att avgöra över telefon.
Om inte hästen blir bättre snart så ÅK IN! Vet har helt andra möjligheter att utesluta vissa skador och diagnostisera på klinik.
Jag tycker alltid att det känns bättre att åka in så att de kan röntga etc. Har andra år haft distriktarn ute för att kolla hälta men det blir inte alls på samma sätt som på klinik.
Jag menar absolut INTE att du är som kvinnan i artikeln (som f ö verkar vara helt störd i huvudet...). Jag säger detta mest för din egen skull så att en ev t ex kotledsskada inte blir värre än vad den behöver vara. Lycka till!
 
Sv: Förnekar djurplågeri av en häst som hon lånat

Jag ska tänka på det, benet ser bättre ut nu, svullnaden är borta och han stöder på alla ben. Men blir dte värre igen så åker jag in, absolut!
 
Sv: Förnekar djurplågeri av en häst som hon lånat

sicka människor det finns! Helst av allt skulle de få samma behnadling som den försvarslösa och oskyldiga hästen fick.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 083
Senast: Calmiche
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
23 597
Senast: alazzi
·
  • Artikel
Hästnyheter När länsstyrelsen kom till gården i Malung-Sälens kommun tillsammans med polis möttes de av en avmagrad och tufsig häst med trasiga...
Svar
0
· Visningar
595
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Då ska jag försöka sammanfatta vår resa til Norsk Varmblod's Eliteskue lite "kort". (Eller långt... :angel: ) Vi åkte hemifrån i...
Svar
0
· Visningar
889
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp