Förnuft eller Jante?

Sv: Förnuft eller Jante?

Vad tiden gäller så har jag absolut inte råd med mer än en vecka hos Four Seasons, men man kan ju ta en stopover i Los Angeles på vägen dit? Därfirån är det, tror jag, en 5 timmars flygresa till Tahiti och sen en till, kortare, till Bora Bora. Eller också åker man åt andra hållet, via Australien.

Nu ska jag börja planera. (Jag kanske ska börja spara också....:angel: )

Tack!

/S

När vi åkte sist så var det 7 timmar L.A. - Tahiti om jag minns rätt. Fast för oss tog det 11h då de fick flyga runt ett stort oväder så sådant får man ju vara beredd på förstås. En annan variant är att du sparar lite till och tar en billig(are) vecka på t.ex. Tahiti eller Moorea utöver den dyra veckan på Bora Bora. Bora Bora är väl en av de dyraste öarna i Franska Polynesien och det finns många fina, men inte lika dyra ställen på de andra öarna.
Hittade en bild från internet på stället med hyddorna där vi bodde en del av tiden:
https://www.google.se/search?hl=sv&...g%2FPhotos%2F0107%2Fcircle_tahiti.htm;640;480

Just detta är nedlagt sedan länge, men det finns säkert många liknande ställen. Har ni haft extrem lyx en vecka så kan det ju vara kul med något enklare som kontrast:D plus att lokalbefolkningen får in lite pengar direkt.
Jag tror som sagt du kommer gråta ihjäl dig om du måste åka efter bara en vecka, eftersom jag själv hade allvarliga problem med att åka efter tre:p.
 
Sv: Förnuft eller Jante?

Absolut! Sjalvklart ska du spara till resan. Lagger du pengarna pa nagot "nyttigt" ar de snart slut, en resa har du alltid kvar, det ger minnen som du har resten av livet. Go for it!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp