Föröka peperomia, hur länge vänta?

Rosett

Trådstartare
Satte fyra peperomiablad i jord förra året, läste att det ”snart” ska börja växa upp fler småblad.
Satte påse över med hål och har hållit dem fuktiga men det enda som hänt är att ett blad dog (för mycket vatten tror jag).
Så nu vet jag inte hur långe jag ska ge det. Händer ju inget och det har gått flera månader.
Jag skar av bladen vid stammen och stack ner i jord, funderar nu på om man ska skära i själva bladet och sätta den med snittet i jorden?
Tror det är en obtusifolia.
 
Jag har ingen koll på just peperomia men jag förökar mina rexbegonier med blad och skulle säga att "snart" är en definitionsfråga. Men före blad ska det komma rötter så jag skulle nog kolla om det överhuvudtaget hänt nånting.
 
Jag har ingen koll på just peperomia men jag förökar mina rexbegonier med blad och skulle säga att "snart" är en definitionsfråga. Men före blad ska det komma rötter så jag skulle nog kolla om det överhuvudtaget hänt nånting.
Jag har kollat det ensamma bladet (i krukan där det andra dog) och det hade kanske en liten antydan till rötter.
Slängde det för jorden var helt torr. Har en kruka kvar där bladen verkar leva (är gröna och ser ut att ha vuxit lite), så sparar väl den.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 242
Senast: Calmiche
·
Trädgård & Växter Fler än jag som har en liten djungel hemma? :p Och vad har ni? Jag har: - Ett litet Litchie-träd från 2007, ca 70cm högt.. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
3 710
Senast: Skyggni
·
  • Låst
Tjatter Välkommen till Halloween Hollow! Platsen där det ena kvarteret pyntas mer skräckinjagande än det andra. Varje år hålls en tävling där...
49 50 51
Svar
1 003
· Visningar
24 769
Senast: Niyama
·
Äldre Nu behöver jag er hjälp! Det handlar om ombildning av hyresrätt till bostadsrätt. Det är ett väldigt långt inlägg men jag är tacksam...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
10 302
Senast: cherie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp