Förra veckans ridlektioner

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev ju ingen ridning förra veckan pga ordförarkonferensen och i torsdags var det teori, visserligen uppsutten men vi var 6 st som delade på två hästar så jättemycket tid i sadeln blev det inte.
Däremot fick jag chansen sitta lite på Amigo igen, han går ju normalt bara med de lite för stora men orutinerade ponnyeleverna.

Jösses vad olater han lagt till med :rofl: , bla gick det inte göra halt utan att sladda så man stod på tvären. Men det kändes som han tyckte det var kul få lite krav på sig igen för han gick fram väldigt fint

Eftersom det inte blev så mycket ridning frågade jag min ridlärare om det fanns plats i fredagens dressyrkurs och det fanns det om jag kunde tänka mig Goliat. Hoppade på direkt. Jag gillar Goliat även om han på sista tiden blivit lite läskig iom att han ibland snubblar lite.
Men inte en snubbling blev det och han gick kanonbra i galoppen, lugnt sansat och balanserat.
Övningen gick ut på att rida serpentinbågar där rakställningen var det primära samt att sitta ner i traven. Först på långsidan och sedan hela varvet runt.
Det gick väldigt bra sitta ner men fyyy f-n vad jag hade ont på kvällen. Träningsvärken dagen efter var inte heller att leka med.

Dottern har skaffat sig ett igångsättningsprojekt. Ett litet rödhårigt ridtravarsto på 12 år. Ägaren har inte tid så pållen har mer eller mindre stått hela vintern.
Men det verkar vara en riktigt trevlig häst trots sin färg :D. Dottern säger det går så fort framåt att det verkligen gäller skynda långsamt.

Hon har även släppt kraven på att få någon utvecklingen av medryttarhästen, utan nu rids han mest för motionen skull. Däremot går ha bättre än någonsin. Fet är han, men inte ett dugg bukig. Från sidan ser han nästan smal ut, men framifrån som en fet ponny. Han får inte extra proteinkraft längre, men däremot mer hö (som har bra värden) och mycket mindre kraftfoder. Ägaren gav med sig tillslut att hon fick ändra foderstaten.

På onsdag är det första semifinalen i SC. Hoppas de kan vinna i alla fall på hemmaplan. Synd bara att inte resterande laget tog chansen att träna när vi ändå hade dressyrtävling igår. Dottern kör en extra träning imorgon då hon hade en igenridningen. Såg jättebra ut i söndags och då var hon grymt ofokuserad. Framridningen fungerade inte riktigt iom att M gick med en nybörjare klassen innan.
Men på onsdag då j-vlar :p
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter förra lektionen på ridskolan så hade ridläraren sagt att hon skulle meddela den som sätter hästarna att jag behöver rida några...
Svar
0
· Visningar
356
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Egentligen tänker jag att jag kanske borde bekymra mig lite mer över att jag är så enormt medtagen dagen efter veckans två ridlektioner...
Svar
0
· Visningar
215
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Sista dagen på ridskolans termin stod jag uppbokad på två lektioner – dels min ordinarie, och dels den sista lektionen för dagen som...
Svar
0
· Visningar
292
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
3 863
Senast: pews1972
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp skäller på män
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp