Försäkring hästtransport

Har du försäkring på din hästtransport?

  • Ja

    Röster: 33 94,3%
  • Nej

    Röster: 2 5,7%

  • Antal omröstningsdeltagare
    35
Ja när jag köpte ett nyare släp (för mig, det är trots allt från 2005 😆) valde jag Folksam för 60 kr/mån helförsäkring.
 
Jag hade ett lite äldre (men väldigt fräscht) släp, "men" eftersom försäkringen blev så billig valde jag att helförsäkra det ändå. Jag fick ersättning när jag behövde byta påskjutsbromsen (eftersom besiktningen menade att den blivit skev för att nån backat på släpet), så det lönade sig.
 
Valde bort försäkring på hästsläpet då det blev dyrt (flera tusen) eftersom det dels var tungt släp men också registrerat på företag.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag håller på och kollar på hästtransport runt 30 000-40 000kr. Jag förstår att man inte kan sätta specifik antal år på olika material...
Svar
4
· Visningar
616
Utrustning Jag har precis köpt en begagnad transport och tänkte försäkra den, tar gärna emot tips om bästa försäkringen som också täcker invändiga...
Svar
4
· Visningar
585
Senast: Cavallo
·
  • Artikel
Hästnyheter En hästtransport körde på lördagsmorgonen in i ett sidoräcke och välte. I transporten fanns en häst som räddningstjänsten fick ut.
Svar
0
· Visningar
118
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Vägen är åter öppen efter att tre fordon varav en hästtransport var inblandade i en trafikolycka på måndagseftermiddagen. En person...
Svar
0
· Visningar
205
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp