Försäkring - så arg!!!

BusBarro

Trådstartare
Som ni redan vet fick jag juh avliva Flamma den 16:e mars.

Idag fick jag brev från försäkringen att jag ska betala över 5 000:- för att förnya min försäkring på Flamma som inte finns längre. Jag försöker ringa dit men hamnar i telefonkö. Jag har ringt dit 5 ggr, varit 25, 28, 29, 34... När jag väl kommer fram till nr 1 så börjar det tuta upptaget. :mad: :mad: :mad:

GAAAH! Jag blir så arg.... Sitter i telefonkö för 6:e gången just nu och är nr 21. Jag hatar försäkringsbolag!

Dom ringde mig förra veckan och var skitstöriga, frågade om hon inte kunde gå i hage... Men det kunde hon juh inte, hon hade så ont...
Jag blir tokig.

Jag har hittat en häst som jag verkligen vill köpa men jag vet juh inte eftersom det dröjer sååå länge....

MVH ARG FRIDA
 
Sv: Försäkring - så arg!!!

Men vad jobbigt! :mad: :mad:
Sådant kan verkligen vara störande.

Men nu blev jag nyfiken! Vad är det för häst? :d
 
Sv: Försäkring - så arg!!!

Det är tragiskt när försäkringsbolaget inte kan stoppa sådana förnyelser, att man får betala för avtalstiden även om hästen avlivades tidigare är normalt men inte att en förnyelse skall gå ut det är slarv tycker jag.
 
Sv: Försäkring - så arg!!!

Du kan säga upp försäkringen genom atts trunta i att betala om inte annat, men du ska ju inte BEHÖVA göra det.

Och det är tråkigt när systemen går om varandra, dvs när försäkringsförnyelsen och livskadeutbetalningen går om varandra (antagligen gick de iväg ungefär samtidigt), även om det antagligen är lätt att reda upp när du väl lyckats få kontakt, så är det ju många gånger upprivande för djurägaren (ungefär som när man får julkort från slakteriet med tack för det gångna årets samarbete och med förhoppning om fortsatt samarbete nästa år'. Jag förstår ju att det går ut till alla som föregående år levererat tills lakteriet, och att de inte särskiljer hästägare, men jag har fått roligare julkort, och iaf aktuellt slakteri har lagt in en 'spärr' i systemet ang de som levererat häst så de ska slippa julkorten)

Hoppas du snart kommer fram så du kan reda ut det hela.
 
Sv: Försäkring - så arg!!!

Till alla:

Nu har jag pratat med dem och jag ska INTE betala den nya premien. Tack gode gud! :)

Lord Owen: Jag blev totalförälskad i en häst som jag var och tittade på i måndags. Det är Bellamie's Bellamie, här på forumet alltså. Helt underbar häst! :D
 
Sv: Försäkring - så arg!!!

BusBarro skrev:
Till alla:

Nu har jag pratat med dem och jag ska INTE betala den nya premien. Tack gode gud! :)

Lord Owen: Jag blev totalförälskad i en häst som jag var och tittade på i måndags. Det är Bellamie's Bellamie, här på forumet alltså. Helt underbar häst! :D


Vad bra att det ordnade sig! :)

Men kul! :) Själv skulle jag nog också vilja ha en ny häst ganska snart efter den förra. :crazy: Det skulle nog känns som att man behövde det. Iiih. Nu måste jag titta om jag hittar någon bild på den. :) Berätta mera?
 
Sv: Försäkring - så arg!!!

Bilder finns på: http://mikaela.hpk.nu

Hon är 13 år, 156 cm, brun och helt underbar att rida! :) Jättemysig att hålla på med och bara sååå go... :)
Så nu vill jag att försäkringsgubben bestämmer sig om hur mycket pengar jag ska få för Flamma så jag kan veterinärbesiktiga Bella och sedan ta hem henne... :)
 
Sv: Försäkring - så arg!!!

Okej, hon var ju jättefin! :) Varför ska hon säljas?
 
Sv: Försäkring - så arg!!!

Mikaela har ledsnat på ridningen... Hon hade en tråd uppe om det förut på Gnägg vet jag...
 
Sv: Försäkring - så arg!!!

Jag förstår att du blev upprörd.

Däremot tycker jag att det är lite häftigt att hata försäkringsbolag.
Anledningen till att du fick en förnyelse är säkert att skaderegleraren inte avslutat din försäkring. Det kan bero på flera saker men troligast
på grund av slarv. Alla människor kan göra fel, eller hur? ;)

Jag tycker vidare inte att man skall hata människor, särskilt inte människor man inte träffat. Ett försäkringsbolag består av just människor. Tänk på att du genom din text sagt att du hatar i runda slängar 500 - 700 personer för det är väl ungefär så många som arbetar med djurföräskringar.

Om man dessutom räknar med alla som jobbar på försäkringsbolag i sverige ligger det på drygt 25.000 personer. (2003)

Inte hatar du alla oss.....
Vi har ju inte ens träffats.
 
Sv: Försäkring - så arg!!!

ååååååh, nu har jag tittat igenom bilderna på sidan. Vilken otrolig häst! :love: :love: Köper inte du hennes så snor jag henne med de pengar jag inte har. ;) Otrolig utstrålning, fin bakbensaktivitet och ser väldigt sammarbetsvillig och trevlig ut! :love:
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Vår älskade hund Zorro, långhårig Schäfer kille född den 24/5-2015. Du kom in i vårat liv, igenom att vi hittade dig via en annons på...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
10 297
Senast: Bexzor
·
Kropp & Själ Och man egentligen mest känner sig fånig? Egentligen har det här väl hållt på av och till sedan några år tillbaka men mest de senaste...
Svar
3
· Visningar
3 045
Senast: Meggan
·
Ekonomi & Juridik Hej, Detta är ett öppet brev till er där jag vill ge en bakgrundsförklaring till temat hästhandlare som i går togs upp på SVT...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
25 021
Senast: Chilodeur
·
Hundhälsa Ska försöka göra mig kort och försöka skriva så man förstår,för jag behöver information. Vet inte om man får skriva ut namnet på sitt...
Svar
9
· Visningar
2 875

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp