Försäkring till äldre häst

E

Eeiram

Hej!

För att fatta mig kort: Jag undrar om det finns något bolag har någon försäkring även till äldre hästar?

Jag har ett 17-årigt sto, varmblodstravare. Hästen är försäkrad med "Agria Begränsad Veterinärvård". Jag har dock aldrig kunnat använda mig av försäkringen då den knappt täcker några skador osv. När jag ansökte om "Agria Utökad Veterinärvård" fick jag veta att hästen är för gammal för att denna skall kunna tecknas.

Finns det någon bättre försäkring som även kan tecknas till lite äldre hästar?

/Marie
 
Sv: Försäkring till äldre häst

nej,troligtvis inte. De flesta försäkringar trappas ner beroende på ålder och många har kring 16 år som gräns
 
Sv: Försäkring till äldre häst

nilema skrev:
nej,troligtvis inte. De flesta försäkringar trappas ner beroende på ålder och många har kring 16 år som gräns
Jo, jag har kollat runt lite och sett att det är så. Tänkte bara höra om någon vet någon försäkring som har undantag eller är lite bättre än Agrias "Begränsad Veterinärvård"...
 
Sv: Försäkring till äldre häst

Nej, 16-17 år är "övre" åldersgränsen på häst på de bolag jag varot i kontakt med.
Var glad att du iallafall har en begränsad vet.vårdsförs. Jag ska ta hem en häst nu som är för gammal för att försäkra och den hästen har ingen försäkring alls=)

Men skulle du hitta något bolag som tar emot även äldre djur så pm:a mig gärna.

Vi får helt enkelt lägga undan lite pengar utifall det händer något...
 
Sv: Försäkring till äldre häst

Jag har kollat de största bolagen och de nyförsäkrar inte häst över 16 år. Behåll din försäkring- tar du bort den kan du inte få en ny!
 
Sv: Försäkring till äldre häst

Japp,så är det...
Inga försäkringsbolag nytecknar en försäkring på en häst över 16år. Men du kan ju alltid prova att ringa dem,kanske får du prata med rätt person som just den dagen har en bra dag :) Och kan göra ett undantag.
Försöka duger ju!
IF tror jag tecknade försäkring på min häst trots att han egentligen var för "gammal"..... Men den blir ju begränsad så att säga,men bättre det än inget,.....
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har blivit erbjuden att överta en häst från en ridskola, som ska triangelmärkas. Den kommer att vara ridbar men bara för...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 621
Senast: ako
·
Hundhälsa Snart är det äntligen dags att hämta hem en liten Sheltievalp. Efter att ha läst runt lite på forumet börjar jag mer och mer fundera på...
Svar
12
· Visningar
885
Ekonomi & Juridik Hej! Jag köpte min 11 åriga valack för drygt ett år sedan ! Nu ett år senare upptäcktes efter att jag tyckt han kännts knackig en lös...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 689
Senast: WBanna
·
Hästvård Hej! Jag vet inte om detta är rätt ”ämne” att lägga diskussionen i men chansar ändå och hoppas på många kloka och bra svar. Jag har ett...
Svar
0
· Visningar
479
Senast: Lovisa.E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp