Försäkring.

Nej, det är ju ingen jättedumma men det är ju mer än ingenting iaf. 😜 Sedan har jag aldrig haft en katt med FORL men det lär jag ju få om jag inte har en försäkring som täcker.
Ja, när man väl står där så är det ju jätteskönt med de där 6000.

Min ena katt hade FORL men var ändå bara en tand fattigare när han dog, det hade inte hunnit angripa fler tänder (synligt) än. Det är en riktig skitsjukdom :(
 
Jag kommer inte ihåg vilket bolag jag har :o Men eftersom jag har 2 katter i närheten som har FORL, den enas försäkring tar det men inte den andras gör det så var jag noga med att välja en som ersätter det.
 
Jag saknar FORL i min försäkring hos Moderna. Däremot har jag 365 dagars självriskperiod, vilket för mig som haft långdragna saker, sparat ett antal sköna tusenlappar.
 
Jag saknar FORL i min försäkring hos Moderna. Däremot har jag 365 dagars självriskperiod, vilket för mig som haft långdragna saker, sparat ett antal sköna tusenlappar.

Ja hade jag i förväg vetat att jag skulle få en kroniskt sjuk katt hade jag valt Moderna pga självriskperioden! Men valde bort dom pga FORL/TR ersättningen.
 
Ja hade jag i förväg vetat att jag skulle få en kroniskt sjuk katt hade jag valt Moderna pga självriskperioden! Men valde bort dom pga FORL/TR ersättningen.

Man har ju alltid valt fel försäkring i slutändan. Som att byta kö i mataffären.
Men ja, Moderna är jäkligt bra för oss med kroniskt sjuka djur.
 
Man har ju alltid valt fel försäkring i slutändan. Som att byta kö i mataffären.
Men ja, Moderna är jäkligt bra för oss med kroniskt sjuka djur.

Ja, verkligen! Förra katten hade TR så jag prioriterade det på dom här katternas försäkringar. Meeen jag är ändå väldigt nöjd med Svedea. Som sagt så har dom aldrig bråkat om någon ersättning utan alltid betalat ut rakt av :)
 
Nyfiken ang recensioner som att ”mitt F-bolag knorrar aldrig” ”pengarna betalas alltid ut direkt ” osv 😄

I min erf så är det aldrig problem med f-bolag i allmänhet ang sånt ? Problemen uppstår när folk inte förstått sina försäkringar och vad de tecknat ?
 
Tja... Med min förra katt hade jag försäkrad i Agria, tills jag sa upp försäkringen då den ändå inte ersatte FORL. Han fick en "böld" i ögonlocket som en veterinär tog bort, det ersattes, det blev komplikationer efter ingreppet som behövde akutopereras och det ersatte inte bolaget då dom ansåg det vara en skönhetsoperation :confused: Så jag hade säkert missat något finstilt i avtalet, men Agria betalade inte ens ut ersättning när jag överklagat och dom haft kontakt med veterinären som förklarat att det var en akutoperation pga komplikationer som uppstod vid första ingreppet, som dom ersatte. Efter det sa jag upp försäkringen :)
 
Nyfiken ang recensioner som att ”mitt F-bolag knorrar aldrig” ”pengarna betalas alltid ut direkt ” osv 😄

I min erf så är det aldrig problem med f-bolag i allmänhet ang sånt ? Problemen uppstår när folk inte förstått sina försäkringar och vad de tecknat ?

Nja, mina föräldrar hade stora problem med Agria när deras katt fick åka in akut pga förstoppning. Agria ansåg att det var ett sedan tidigare existerande tillstånd och vägrade ersätta. Katten hade varit försäkrad hos dem i över ett år och hade alltså enligt dem varit förstoppad minst lika länge? Det krävdes flera vändor med överklaganden och förtydliganden innan de gav med sig och betalade ut ersättningen.

Just Agria har jag hört fler liknande historier om, och skulle aldrig välja dem för djurförsäkring. Jag har If till mina katter och det har aldrig varit en tillstymmelse till tjafs, de har både direktreglerat och betalat ut i efterskott utan krångel eller dröjsmål.
 
@asfaltsflickan såklart kan man råka ut för tvist med f-bolag, men måste ändå säga att så länge man förstått vad man tecknat så i regel, med få undantag, brukar det inte vara något annat än norm att f-bolagen betalar ut utan krångel .
 
Samma här. Kändes dumt att byta när den redan fanns och hade funnits ett tag men jag hade tecknat i bolag som tar FORL om jag hade valt försäkringsbolag själv.

Kan instämma i ovan. Agria på båda damerna så de var försäkrade där innan. Det som kostat är forl... Huskatten försäkrade jag i Agria då de andra stod där, och han kommer inte behandlas för mer än akuta trauman så där är det mindre kinkigt

Skulle välja en som täcker forl framöver.

Dock i stort nöjd med Agria. Varit hur bra som helst att göra med.
 
Jag fick 3 månaders reservation på feber på Millie på IF.
Men får bara hoppas att hon håller sig frisk och att dom plockar bort den i ombeslutet.
345 kr för 6 mån kändes ok.
 
Jag fick 3 månaders reservation på feber på Millie på IF.
Men får bara hoppas att hon håller sig frisk och att dom plockar bort den i ombeslutet.
345 kr för 6 mån kändes ok.

Inget konstigt att du fick reservation när katten nyss varit sjuk vid nytecknande. Men se till att den reservationen verkligen plockas bort som utlovat för ”feber” är en rätt bred grej ....
 
Inget konstigt att du fick reservation när katten nyss varit sjuk vid nytecknande. Men se till att den reservationen verkligen plockas bort som utlovat för ”feber” är en rätt bred grej ....
Nej jag vet att det inte är konstigt. Mest ett konstaterande. Det ska omprövas om 3 månader men är hon symptomfri till dess så är det troligtvis lugnt.
Frågan är om jag ska avvakta med vaccination? Kan ju få feber som biverkning.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Vi ska ta över en 9-årig ragdoll och funderar kring hur vi ska göra med försäkring. Ägaren idag har IF stora kattförsäkring, antar att...
Svar
7
· Visningar
504
Senast: Catsu
·
Övr. Katt Hej! Jag har skaffat en Russian Blue-katt. Han är ungefär 4 månader gammal och har blivit vaccinerad två gånger och id-märkt. Nu vill...
Svar
19
· Visningar
948
Senast: Liten
·
Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
1 626
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Oskar var försäkrad i Agria när han kom, så jag fortsatte med dem. Billigt med rabatt första året. Snart är det förfallodag och förra...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
7 915
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp