Försäkring

Samma här. Köpte en import som var oförsäkrad men ville verkligen ha den så. besiktigade noga och köpte och försäkrade. Bara man är medveten är det ju inga problem.

Alla andra i modern tid (dvs när försäkringar varit vanligt förekommande) utom två till som var galoppörer har varit obrutet försäkrade sen föl.
Jag köpte trots att hästen inte gick igenom besiktningen, men då till ett mycket billigare pris och är väl medveten om riskerna med det. Och skulle aldrig rekommendera någon annan att göra samma sak.
 
Nu är det så att din värld inte är den sanna världen för alla. Folk har olika upplevelser och är omkring olika människor, dom jag umgås med och träffar och som köper hästar osv är noga med försäkringen.
Nä därför så intressant av få andras erfarenheter från buke👍.
Min erfarenhet från detta med försäkringar kommer säkert från att dom jag känner irl har flera hästar, jag med mina 2 tidigare 3 har betydligt mindre än mina bekanta.
 

Liknande trådar

Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 896
Senast: animalasia
·
  • Artikel
Dagbok Idag fick jag ett spontant infall och ringde en barndomskompis som jag inte träffat på cirka 10 år och som jag inte haft kontakt med på...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
6 292
Senast: Motacilla
·
Ekonomi & Juridik Hej, undra ifall det är någon som har erfarenheter angående försäkringsbolaget Dunstan? Har tagit över en häst som jag behöver teckna en...
Svar
2
· Visningar
1 160
Senast: lillan222
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag köpte min 11 åriga valack för drygt ett år sedan ! Nu ett år senare upptäcktes efter att jag tyckt han kännts knackig en lös...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 692
Senast: WBanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp