Försäkring

I

Isis

Vilken försäkring har ni till era hundar. Vilka för och nackdelar finns det med dom? Ska försäkra min hund och var först inne på agria där jag har mina andra djur, men tänkte kolla med fler försäkringsbolag först.

/Maria
 
jag har folksam därför att dom är lite billigare än agria och därför att dom har autogiro-betalning. för 1 schäfer och 1 labrador blir det 180 kr/mån, men då gäller det enbart vetvård, ingen livförsäkring.
 
Jag har alltid haft Agria till mina. Det har fungerat mycket bra, har aldrig varit något krångel.
De är tydligen lite dyrare än andra bolag men jag tycker de har bra villkor och dessutom ska man inte byta bolag när man en gång valt för att slippa reservationer etc.

Det viktigaste tycker jag är lång ersättningsperiod, hög veterinärvårdsersättning samt hyfsad självrisk.
 
Jag har If till min hund. Än så länge har det funkat jätte bra. :)
 
jag betalar ca 150 kr i mån på folksam för min dvärgpudel och chihuahua livförsäkring 9000 samt 6500 och vet.vård 30.000 på båda :bow: billigt och bra :banana:
 
Antagligen så fick jag alla Folksams pengar. Tror att jag fick nästan 20.000 förra året. Inkl. livförsäkring då. Jag hade hunnit betala ca 500:- totalt som avgift till de.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Fakturan för att förnya hundens försäkring kom nu i veckan och den hade gått upp rätt rejält i pris. Tror vi hade nån sorts valprabatt...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
8 326
Senast: Happimess
·
Hundhälsa Doris fick för någon månad sedan diagnosen elakartad tumör som antagligen kommer sprida sig. Eftersom hon är 13 år kände jag inte att...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 144
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Hej! Nu har Agria höjt försäkringen IGEN. Betalar alltså 11500 om året vilket nästan blir 1000 kr/mån. Har till sista april på mig att...
Svar
4
· Visningar
738
Senast: lilstar
·
Hundhälsa Snart är det äntligen dags att hämta hem en liten Sheltievalp. Efter att ha läst runt lite på forumet börjar jag mer och mer fundera på...
Svar
12
· Visningar
885

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp