Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Försäkring

C

Cia

När man köper häst - måste man besikta hästen för att få ta en försäkring på hästen?

Eller kan man bara ta över försäkringen från den tidigare hästägaren?

Om man ska höja försäkringsbeloppet, måste man då besikta hästen?

Tack på förhand!

Om man nu ska köpa en häst så tycker jag att det ligger i ens eget intresse att besiktiga...(Så att man vet vad man köper) Jag tror dessutom att de flesta besiktigar, eller har jag fel?

Försäkringsbolaget kräver ett friskhetsintyg/veterinärbesiktningsintyg för att du ska få teckna en försäkring.
Du kan ta över hästens försäkring efter den gamla ägaren, men du kan inte ändra den utan intyg.

Apo

B

blondi3958

Försäkrings bolagen kräver inte veterinärbesiktningsintyg!
Eller rättare sagt det beror på vilken försäkring man väljer. A1 krävs ingen vet.besiktning!

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6480 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hur fungerar det att ta över försäkring när man köper häst? Uppger man förra ägarens försäkringsnummer så de vet vilken häst det gäller...
Svar
5
· Visningar
460
Ekonomi&Juridik Vad har ni för försäkring på era hästar? Om ni inte vill svara på det, vilka bolag tycker ni är bra? Vilka är mindre bra? Bör man ta...
Svar
17
· Visningar
565
Avel Har frågat runt lite men behöver nog mer förklaring.... Hingsten jag har använt har följande deal: 5000 kr. Foster-föl försäkring ingår...
Svar
9
· Visningar
485
Ekonomi&Juridik Jag har stått ut i 5 år, nu orkar jag inte och behöver lagrum men hittar inget. Jag hyr ett helt stall, kallhyra, stallägaren har ingen...
Svar
10
· Visningar
1 137

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Drar ni hästtransport med elbil?
  • Sommarbokbingo 2021
  • Värt att polisanmäla?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• OS-laget