Försäkring

C

Cia

När man köper häst - måste man besikta hästen för att få ta en försäkring på hästen?

Eller kan man bara ta över försäkringen från den tidigare hästägaren?

Om man ska höja försäkringsbeloppet, måste man då besikta hästen?

Tack på förhand!
 
Om man nu ska köpa en häst så tycker jag att det ligger i ens eget intresse att besiktiga...(Så att man vet vad man köper) Jag tror dessutom att de flesta besiktigar, eller har jag fel?
 
Försäkringsbolaget kräver ett friskhetsintyg/veterinärbesiktningsintyg för att du ska få teckna en försäkring.
Du kan ta över hästens försäkring efter den gamla ägaren, men du kan inte ändra den utan intyg.

Apo
 
Försäkrings bolagen kräver inte veterinärbesiktningsintyg!
Eller rättare sagt det beror på vilken försäkring man väljer. A1 krävs ingen vet.besiktning!
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag ska ha häst på foder för första gången i mitt liv och funderar på vad som bör stå i kontraktet. Hästägaren är en kär vän, vilket...
2
Svar
31
· Visningar
2 036
Ekonomi & Juridik Hej, undra ifall det är någon som har erfarenheter angående försäkringsbolaget Dunstan? Har tagit över en häst som jag behöver teckna en...
Svar
2
· Visningar
1 160
Senast: lillan222
·
Hästvård Jag är på väg att köpa en häst som idag är försäkrad i Agria och vill gärna byta till Folksam då det blir halva priset plus att jag har...
Svar
9
· Visningar
862
Senast: iNHALE
·
Hästmänniskan Jag har blivit erbjuden att överta en häst från en ridskola, som ska triangelmärkas. Den kommer att vara ridbar men bara för...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 621
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp