Försäkring.??

miss_kala

Trådstartare
Jag skulle vara hemskt tacksam :bow: om ni ville berätta lite för mig om era hästförsäkringar. :confused: Vad dom kostar, vad dom täcker, bolag osv. Och hur man går till väga för att teckna en. Jag har (dumt nog) aldrig haft min häst försäkrad, men har kommit på bättre tankar nu.
Hon är 15 år, fullt frisk, aldrig varit skadad nånsin.
*peppar peppar*. Har ni några rekommendationer??!

Tack på förhand!

:rofl://Emma\\ :rofl:
 
Vi har våra hästar försäkrade i folksam.
varmblod livförsäkring 5000:- och vetrinär 30 000:- då betalar vi 342:-för liv och 1165:- för vet försäkringen om året. Tinker stoet är föräkrad för 30 000:-liv och 60 000:- vet. för henne betalar vi 1261:- för liv och 1083:- för vet
Men priserna beror helt på vilken ras de ´är, tex varmblod (travare) är dyrare att försäkra då skade risken ligger högre hos dem ,jämnfört med hur det ligger hos tinkern.
självrisken har jag för mig ligger på 1200:- (iner riktigt säker, med hos hundar ligger den på det)
 
Ok tack! Låter ju inte allt för jättedyrt ändå! :)
Har just en fd travare, som sagt helt skadefri, men jag är ju orolig för vad man kan tänkas hitta vid vet. bes..
Men då ska jag kolla med Folksam!

MVH
Emma
 
Mitt sto är 12 år och jag har bytt till en ren avelsförsäkring då jag inte tävlar henne längre, Försäkringar är väldigt dyra och en sak man kan göra är ju att dela upp den. Ring ALLA bolagen innan du bestämmer dig för något. :bump:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Snart är det äntligen dags att hämta hem en liten Sheltievalp. Efter att ha läst runt lite på forumet börjar jag mer och mer fundera på...
Svar
12
· Visningar
911
Ekonomi & Juridik Ja precis lite råd behövs.. Men vi tar historien från början Vi tog en äldre häst på foder och har haft hästen i dryga 4 år, allt har...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
9 700
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
1 837
Senast: NotlikeI
·
Relationer Dom senaste två veckorna har jag skrivit denna text flera gånger. Ändrat mig, raderat den och sedan skrivit igen. Skapade ett nytt...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
18 841

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp