Försäkring

I

Isidor

Ni som har icke rasren katt vad har ni för försäkring på dom ?
 
Sv: Försäkring

Har mina två bondisar försäkrade i Agria. Har varit tvungen att använda försäkringen efter en livmoderinflammation för ett år sedan. Allt fungerade super mellan Agria och djursjukan, behövde bara betala självrisk + 20% av vet. kostnaden. :)
 
Sv: Försäkring

Den yngsta katten i Folksam: 325:-/år, 1200 i självrisk + 20%. Försäkringsbelopp: 20000:-. Den äldre katten i Agria: 395:-/år, 1700:- i självrisk + 20%. Försäkringsbelopp: 15000:-, beloppet sänks varje år pga ålder. Om inte gammelkatten vore för gamal så hade den även fått hamna i Folksam.
 
Senast ändrad:
Sv: Försäkring

Båda är försäkrade i folksam, för typ 325 om år eller vad det är.
Då har du upptill 20 papp om det skulle hända något.
Mina går inte så långt när dom är ute men man vet ju aldrig, någon hund kan ju flyga på dem eller så får de njursten.. det skulle kännas skit att behöva ta bort dem för att man inte har råd.
Mina är två tvättäkta huskatter av bästa sort :D
 
Sv: Försäkring

Vika försäkringar har ni både liv och vetrinär vård ?
 
Sv: Försäkring

**radeeerat**
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Försäkring

Vid vilken ålder är katten för gammal att försäkra?
Jag har så dåligt samvete att min inte var försäkrad, men han var 14 när det hände en olycka.
Då kanske han ändå varit för gammal så vi inte fått nån hjälp?


MillyM
 
Sv: Försäkring

Veterinärvårdförsäkringen gäller livet ut, men man kan inte införsäkra hur gamla katter som helst (olika mellan bolagen).
 
Sv: Försäkring

Hos Agria går det bra att försäkra in även de gamla katterna, giltigt veterinärintyg på att katten är frisk bara så är det OK. Försäkrade själv in två gamlingar för några år sedan de var då ca: 11 år gamla och fullt friska. Lycka till!
 
Sv: Försäkring

Jag var och hämtade mina två kattungar idag *lycklig* och ska ringa folksam imorgon och kolla upp. Har hästen i folksam och tycker dom är kanon så jag fortsätter med dom utan att tveka.
 
Sv: Försäkring

Agria...

Blir tyvärr lite dyrt för gammeltanter, men är de enda som föräkrar katter ö 10 år tror jag (?)
 
Sv: Försäkring

Har Agria på huskatten och hittade nån nya bra till raggisen Sveland hette den och kostar bara 350:- (tror jag det var) kattens första levnadsår.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Vi ska ta över en 9-årig ragdoll och funderar kring hur vi ska göra med försäkring. Ägaren idag har IF stora kattförsäkring, antar att...
Svar
7
· Visningar
425
Senast: Catsu
·
Övr. Katt Hej! Jag har skaffat en Russian Blue-katt. Han är ungefär 4 månader gammal och har blivit vaccinerad två gånger och id-märkt. Nu vill...
Svar
19
· Visningar
935
Senast: Liten
·
Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
1 424
Senast: Mia_R
·
Övr. Katt Nästa helg ska vi sannolikt hämta hem en ny familjemedlem, en omplacering av en 9-årig ragdoll. Jag och min man har gått i kattplaner...
2
Svar
36
· Visningar
2 019
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp