Försäkringar?

V

Vicku

Vad har ni för försäkringa på era hundar? Vad täcker dom och vad kostar dom? Har nyligen skaffat valp och jag är helt ute å virrar gällande försäkrnigar, Lönar det sig att försäkra överhuvud taget? vill jag ha alla tips jag kan få!
 
Precis som på häst kan du välja mellan att bara veterinärvårdsförsäkra eller teckna försäkring för både vet+liv.

Jag skulle rekommendera dig att teckna veterinärvård så du har råd att ta hunden till veterinären.

Alla bolag har olika villkor (finstilt) och premiesättningar. Dock så sätter man premie efter rasgrupp = raserna delas upp i olika riskgrupper efter hur de statistiskt sett är olycksdrabbade.
Dessutom sätts premie efter regionzon och ofta även efter ålder.

Det som är intressant är vilken ras din hund tillhör, vart du bor, vilken försäkringtäckning du vill ha och om du vill försäkra liv och då till vilket belopp.

Jag arbetar för Folksam och iom det så är jag även ganska insatt i de andra bolagen också, jag kan rekommendera Folksam utan att känna att jag lurar dig, de är mycket bra att ha att göra med samt bra villkor och ok premier.

Du kan skriva ned infon jag nämnt så kan jag räkna fram en premie till dig om du vill.
 
jag skall oxå just försäkra min..funderar på agria optimal..de hjälper till med 30 000 å mediciner..läs om den verkar bäst..
 
jag skall oxå just försäkra min..funderar på agria optimal..de hjälper till med 30 000 å mediciner..läs om den verkar bäst..
men jag vet inte håller på själv å väljer som sagt..
 
Jag har IF på båda.

Livförsäkrade för inköpspriset samt veterinärvårdsförsäkrade+x-tra vet.vård upp till 30.000:-
Täcker ALLT

Kom väl till pass nu när lillan va inne på djursjukhuset...i sådana lägen är man glad att man har försäkring :smirk:
 
Kan du göra en uträkning åt mig och mina hundar om jag Pm:ar?? Kan inte byta på tiken nu ifallatt men skulle vilja veta premien samt självrisker och procent mm....
 
Min hund är en blandras boxer/lapphund är drygt 8 veckor och jag bor i Gällivare, har inte betalt hunden ännu men uppfödaren vill ha 2500 kr för den, om man tar livsförsäkring så får man väl tillbaka beloppet om hunden dör men frågan är om det är värt att ta det eftersom att hunden var så pass "billig" och försäkringen kostar säkert mer än vad jag får tillbaka om den skulle dö... jag är helt ute och cyklar när det gäller försäkrnigar, det hade varit bra om du kunde ge mig lite pris exempel på vad olika vet vård försäkringar och vad dom täcker
 
ta en veterinärvårdsförsäkring åtminstonde, jag har Folksam till båda mina vovvar, liv + veterinär (30.000 kr) kostar ca 140 kr i månaden för båda, det är helt klart värt det om hunden måste till veterinären :bow:
 
Försäkring är nästan nödvändigt! Kan bli vädigt dyrt med eventuellt besök hos veterinär annars.

Jag har Agria. Min hund hör till riskgrupp 1, hon är en boxer och anses sjukare än andra. Därför betalar jag också ganska mycket för hennes försäkring. Drygt 2000 per år. Det svider lite men OM (ta i trä) hon skulle bli sjuk betalar försäkringen upp till 35 000 i vet. kostnader (om jag minns rätt?).

För min häst betalar jag ca 700 om året...galet.
 
Japp ;), det är många som har pm'at mig redan, kul att kunna hjälpa!
Angående Din förfrågan har jag skickat svar till din angivna mailadr.
 
Jag skulle inte våga vara utan försäkring. Jag har haft tur i många år med mina hundar och sluppit använda mig av försäkringen....men nu verkar det som den turen har vänt :(.
Min lilla 4,5 månaders valp ligger inne på djursjukhuset för andra gången. utan försäkring hade det fram tills nu kostat mig minst 20 000:- och det kanske inte stannar vid det. Jag har Agria på honom och betalar 1600:- om året....de har betalat veterinärvården för min valp utan några problem.
Har jag tur kommer min valpis hem idag*håller tummarna*
/Wera
 
Jag har Agria på alla mina 5 hundar, liv + vet. Kostar ca 1400 kr/år och hund, och det betalar jag gärna med tanke på vad vetrinärvården kostar. har aldrig haft några problem med dom.
Har en tik som blev sparkad av en av våra kossor och hon låg inne på djursjukhuset i två veckor!!! Hade jag inte haft försäkring på henne så hade det kostat mej ca 25 000 kr.
Jag tycker att du åtminstone ska ha vetrinärvårds försäkring på din hund!!
 
Klart det lönar sig att försäkra.
Skulle aldrig våga vara utan.
En hundförsäkring är förhållandevis billig.
 
Jag har Folksam och betalar 1534 kronor/år.
Det dras på autogiro varje månad så den känns inte så mycket.
Jag har full vetrinärvård (30 000) och livförsäkring på 2000 kronor.
Jag har iofs inte behövt utnyttja den under dom 3 åren jag har haft hunden då hon bara varit sjuk en gång och då hade hon öroninflammation men för att vara på den säkra sidan så har jag ändå försäkring på henne :)
Händer det väl något springer kostnaderna iväg regält.
 
har elitförsäkring i agria på våran tik som är dels i den dyraste prisklassen så det är inget billigt "nöje" att betala försäkringspremien, och hon är också viltspårschampion, därav elit-försäkringen.
hanen vet jag inte vad vi har för försäkring på. hehe
 
Sv: Re: Försäkringar?

Jag har IF på båda.

Livförsäkrade för inköpspriset samt veterinärvårdsförsäkrade+x-tra vet.vård upp till 30.000:-
Täcker ALLT

Kom väl till pass nu när lillan va inne på djursjukhuset...i sådana lägen är man glad att man har försäkring :smirk:

Även navelbråck?
Tror inte agria täcker det:angel:
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Mitt barn har fått jobb på ett kafé/restaurang som inte har något kollektivavtal. Jag vill, såklart, att han ska vara ordentligt...
Svar
2
· Visningar
357
Senast: VLMF
·
Övr. Katt Hej! Jag har skaffat en Russian Blue-katt. Han är ungefär 4 månader gammal och har blivit vaccinerad två gånger och id-märkt. Nu vill...
Svar
19
· Visningar
942
Senast: Liten
·
Hundhälsa Snart är det äntligen dags att hämta hem en liten Sheltievalp. Efter att ha läst runt lite på forumet börjar jag mer och mer fundera på...
Svar
12
· Visningar
910
Hästvård Jag är på väg att köpa en häst som idag är försäkrad i Agria och vill gärna byta till Folksam då det blir halva priset plus att jag har...
Svar
9
· Visningar
869
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp