"Försäkringsbolag för ändrade journalrutiner"

Vad skulle vara ovanligt? att skriva med det ägaren till djuret säger? hur olycka skedde? Hur länge ägaren märkt symtom? varför dem valt att inte söka veterinär förens djuret blev akut sämre?
I dem fall där det är någon som skadat djuret är det viktigt att dokumentera, tex om en person medvetet skadat ett djur är det ju ett djurplågeri fall.

Det kanske är vanligare i journaler på hund och katt eftersom det är större benägenhet att anmäla veterinären där och därför viktigt att allt är dokumenterat?
Fast man behöver verkligen inte skriva att vedebörande tänker lämna sin partner....
 
Jag har också varit med om att veterinär skrivit i journal att hästen var långhårig och fällde sent, samt gått i stenig hage hos mig enligt ägaren. Ägaren hade inte sett hästen under pälsfällningen , ägaren hade bestämt inte sett hästen på ett år och aldrig sagt att vi hade steniga hagar till oss. Men hon fick veterinären att skriva så o journalen, Högst oseriöst av vet. Hästen var inte ovanligt långhårig eller fällt sent och vi bor i Småland där det finns sten men vi plockar ständigt så det är inte särskilt stenigt
 

Liknande trådar

Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 686
Senast: Mia_R
·
Ekonomi & Juridik Har ju sett här att många är rädda för att köpa häst utan försäkring. Uppfödare är rädda för att sälja häst utan dolda fel försäkring...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
8 911
Senast: nullo-modo
·
Ekonomi & Juridik Ja precis lite råd behövs.. Men vi tar historien från början Vi tog en äldre häst på foder och har haft hästen i dryga 4 år, allt har...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
9 666
Ekonomi & Juridik Ja, vad är egentligen "bäst" om man nu kan säga så? Kan direkt tillägga att jag läser juridik (nej, inte jurist, för det läser man på...
2
Svar
26
· Visningar
4 244
Senast: Kirie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp