Försäkringsfrågor

jag har i alla fall det när jag hade ett varmblod. Det är bara om de tävlas inom trav som man får begränsad försäkring. Är veterinärintyget u.a så får man ingen reservation.
 
Nej om den går igenom besiktningen utan anmärkning så blir det INGA reservationer.

Folksam skickar ut ombud som ser hur hästen rör sig om man inte försäkrar den för mer än 20.000kr. Inga böjprov. (Lustigt egentligen).
 
Men det står i deras villkor att man inte kan försäkra mot lösa benbitar på varm/kallblodstravare :confused:.
Är det ingen so mhar råkat ut för det som vet vad som händer?
Det hehöver inte vara nåt fel på hästen under besiktningen, det kan ju kommma senare. Gäller förs. för det då?
 
Står det i villkoren om lösa benbitar så är det väl så, det är ju en ganska vanlig åkomma hos travare. Ska man betala en sådan operation själv landar den på strax under 15.000 tror jag.

Får den dock något annat problem så går det på försäkringen, om den gick igenom besiktningen utan problem!
 
Om jag har läst mina villkor rätt så täcker de operation OM hästen blir halt av dem, dvs de måste ta bort för hästens välbefinnande.

Men det är mkt möjligt att jag feltolkat och nu så spelar det för mig ingen roll, ponnyn är ju friröntgad så jag har inte funderat så mkt mer på det. Har Folksam.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Har ju sett här att många är rädda för att köpa häst utan försäkring. Uppfödare är rädda för att sälja häst utan dolda fel försäkring...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
8 979
Senast: nullo-modo
·
Hästvård Ska försöka hålla mig kort men gör jag det inte får ni ursäkta. Sitter med grubblerier sen en tid tillbaka angående min häst. Vet...
Svar
12
· Visningar
3 215
Senast: sandrafors
·
Hästmänniskan hej.. satt och skrev ett avtal precis.. har haft min häst på annons så nu är det en tjej som ska ha honom på prov nån månad. låter detta...
Svar
6
· Visningar
1 086
Senast: ZOFUS
·
S
Islandshäst Måste skriva av mig! I lördags provred jag en häst åt en bekant som behöver hästar till sin verksamhet. Det var en 17-årig eksemvalack...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 950
Senast: Limaha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp