Försäkringspremie utbruten urUppdateringstråd 27

Wingates

Trådstartare
Sanslösa priser på försäkringar nu alltså. Trygg Hansa ville att jag skulle betala nästan 15 000kr om året för Ammo, och då pratar vi bara 60 000 i vetvård utan livförsäkring. Har varit i kontakt med annat bolag för att se om jag får reservationer där, annars blir det byte.
 
Sanslösa priser på försäkringar nu alltså. Trygg Hansa ville att jag skulle betala nästan 15 000kr om året för Ammo, och då pratar vi bara 60 000 i vetvård utan livförsäkring. Har varit i kontakt med annat bolag för att se om jag får reservationer där, annars blir det byte.

Det är ju helt galet! Tror jag betalar typ samma för två hundar i Agria med 120 000 i vet vård + livförsäkring. Men kanske får en chock-höjning. Lika bra att skaffa en till så att jag får rabatt. :laugh:
 
Det är ju helt galet! Tror jag betalar typ samma för två hundar i Agria med 120 000 i vet vård + livförsäkring. Men kanske får en chock-höjning. Lika bra att skaffa en till så att jag får rabatt. :laugh:
Höll på att spotta ut drickan jag hade i munnen när jag öppnade brevet 😅
Hahah,ja men gör det! Nog för att dobbisar är dyra att försäkra men det här var löjligt.
 
Sanslösa priser på försäkringar nu alltså. Trygg Hansa ville att jag skulle betala nästan 15 000kr om året för Ammo, och då pratar vi bara 60 000 i vetvård utan livförsäkring. Har varit i kontakt med annat bolag för att se om jag får reservationer där, annars blir det byte.
Åh nej, är det moderna/trygg hansa som ökar i pris nu igen? 😱😱
 
Vafan. Jag slet mitt hår över att de plötsligt slutat med mailkontakt med ombud, nu ska man sitta i telefonkö för minsta lilla 😡 Inte fått nya premien än, om de gör om samma historia som förra året så flyttar jag hundarna till ett norskt bolag på en gång. Så trött på dem nu!
 
Sanslösa priser på försäkringar nu alltså. Trygg Hansa ville att jag skulle betala nästan 15 000kr om året för Ammo, och då pratar vi bara 60 000 i vetvård utan livförsäkring. Har varit i kontakt med annat bolag för att se om jag får reservationer där, annars blir det byte.

Sjukt. Det betalar jag inte ens för fyra hundar hos Folksam 😅

Tillägg: 120k + 120k + 60k + 60k i veterinärvård. Liv på alla utom Ladda.
 
Jag fick mitt brev från Agria för ett tag sedan och fick väl typ en mindre stroke när jag såg summan.
Tyvärr inte värt för mig att byta bolag även om jag aldrig har haft problem med Agria men det svider i plånboken.
 
Sanslösa priser på försäkringar nu alltså. Trygg Hansa ville att jag skulle betala nästan 15 000kr om året för Ammo, och då pratar vi bara 60 000 i vetvård utan livförsäkring. Har varit i kontakt med annat bolag för att se om jag får reservationer där, annars blir det byte.
Oj :eek:
Betalar precis över 15’ för 4 hundar hos Folksam, alla 120’ i veterinärvård och livförsäkring.

Hade det varit 15’/hund så hade jag sagt upp direkt och sparat pengarna till den dagen de hade behövts.
 
Vafan. Jag slet mitt hår över att de plötsligt slutat med mailkontakt med ombud, nu ska man sitta i telefonkö för minsta lilla 😡 Inte fått nya premien än, om de gör om samma historia som förra året så flyttar jag hundarna till ett norskt bolag på en gång. Så trött på dem nu!
Ja, jag satt 1h idag och då var jag plats 12 i kön. Blir nog Folksam för mig nu.
 
Oj :eek:
Betalar precis över 15’ för 4 hundar hos Folksam, alla 120’ i veterinärvård och livförsäkring.

Hade det varit 15’/hund så hade jag sagt upp direkt och sparat pengarna till den dagen de hade behövts.
Svarar mig själv med att då går det ändå två gråhundar på en wachtelpremie. Atan är dyrast av våra, sen är hon den enda som behövt utnyttja den också….
 
Mmm verkligen! Helt galet 🥶
Nu är gråhundarna kanske väl billiga men münstern är inte heller jättedyr att försäkra. Mallen ligger någonstans mellan den dyraste och den billigaste, hon har varit dyrast i söndertuggade saker istället 🙈😅

Vet inte om det kan bidra att hon är äldst också? Tänker att hon har hunnit gå fler höjningar pga ålder. Men sjukt oavsett!
 
Säkerligen kan åldern vara en bidragande orsak. Skiljer det mycket på henne och Finn?

Finn kostar faktiskt lite mer än henne, men han har 120k i vetvård mot hennes 60, samt liv vilket hon inte har. Han är dyrast. Både för försäkringsbolaget och för mig :laugh:
Sedan är det Louie, och billigast är Floyd. Louie ligger strax under Ladda, men han har samma försäkring som Finn.
 
Höll på att spotta ut drickan jag hade i munnen när jag öppnade brevet 😅
Hahah,ja men gör det! Nog för att dobbisar är dyra att försäkra men det här var löjligt.
Jag fick brev från dem i december också, är det ytterligare ett nytt utskick nu? De höjde min premie då, men inte nån jättehöjning. Har 6 hundar med 60 tusen vård och tre med 15 i livförsäkring och betalar 1550 i månaden.
 
Har Moderna/TryggHansa till 3 av mina katter. De fick en höjning på 588 kr/år och katt. Ganska saftigt. Mina är tyvärr inte friska nog att byta och dessutom är alla över 8 år.
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 668
Senast: lundsbo
·
Ekonomi & Juridik Ni som har "vanliga hobbyhästar", alltså varken superdyra tävlingshästar eller rena promenadhästar, vad har ni för försäkring och vad...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
12 509
Senast: Sockerbit
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 089
Senast: Ramona
·
Övr. Hund Okej att jag förstår det är dyrt för försäkringsbolagen med veterinärvårdsförsäkringar. Men seriöst - vad är det som händer med...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
13 739
Senast: Picky
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp