försent att betäcka nu ??

urkella

Trådstartare
kollade upp vilken hingst jag vill ha på Kellan då jag tänkt betäcka om henne nästa år, tittade igenom 2004's hingstkatalog och bara så vill ha efter Pentagon, då jag sett ganska så många unghästar efter honom och har gillat det jag sett på dom allihopa, sen gick jag in på deras sida och såg att han är död :eek: Men att dom har fryst efter honom, dock inte så mkt. Så undrar om ni tycker det är försent att testa nu, hon brunstar om ca 2-3 veckor.
 
Sv: försent att betäcka nu ??

nej det är det inte, då kommer fölet i slutet av maj början av juni och det är ju inte för sent, det finns ju många föl som kommer i juli!
 
Sv: försent att betäcka nu ??

Tänk bara på att det är svårare att få dräktigt via fryst semin,så jag kan nog tycka att det är lite sent att börja nu!
Kanske ska vänta tills nästa år eller välja annan hingst!
 
Sv: försent att betäcka nu ??

det är bara att det finns väldigt lite fryst semin kvar av den hingsten och är bara honom jag kan tänka mig ta föl efter som jag själv ska behålla sedan.
 
Sv: försent att betäcka nu ??

Hej!
Gå in på flyinges hemsida. Där står det om din häst är lämplig för fryst eller ej.
Om hon är det tycker jag inte det är försent att betäcka.

Mvh Michaela
 
Sv: försent att betäcka nu ??

mitt sto är på betäckning nu
tycker det är en ypperlig tid då våren varit sen
och det blir lagomt att föla ute
 
Sv: försent att betäcka nu ??

*raderat*



123-10

eller inte.. hittar det inte >.< läste där det står om fryst semin, men det stod inget om stona ??
 
Senast ändrad:
Sv: försent att betäcka nu ??

Jag tycker du ska testa iaf. Om inte hade ju stoet gått tomt iaf:p Om hon nu blir dräktig är det ju jättebra:)
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
11 883
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 384
Senast: s957
·
Avel Hej! Jag gjorde en gynkoll på mitt swb sto förra torsdagen 29/4. Allt såg bra ut och hon var på väg i brunst och veterinären såg...
Svar
2
· Visningar
863
Senast: Karro-Lina
·
Hundhälsa Jaa, jag igen… Otur som få har vi nu… Började med hornhinneskada, vid tredje återbesöket som var i torsdags så hade vi hornhinneskada...
Svar
9
· Visningar
2 862
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp