Förslag på hingst..

myfairlady91

Trådstartare
en kompis till mig ska ev. låna ett fullblodssto nästa år och betäcka henne med en halvblods hingst. Stoet ifråga är ca 155 cm hög, är väldigt smäcker å lätt i typen, har bra halsansättning, trevliga gångarter, hoppar bra, bra i temperamentet (inte hetsig). Är korrekt i benen. Stoet är efter Lotus Pool - Dolman, har startat som 2-åring men var inte tillräckligt snabb. Avkomman efter henne ska användas till hoppning på lagom nivå, men mest ska det vara en kompis.

Har ni något förslag på hingst? Kompisen gillar mörka hästar med mkt tecken, vet att man inte ska avla på färgen och att det inte är någon garanti. Men hon vill så gärna ha en mörk häst.. Stoet är ganska mörkt brun med en liten stjärn.
Inte för liten hingst då vi inte vet vad stoet lämnar, lite garanti vill man ha. Inte för lätt i typen heller.
 
Robin Z!

Han har gett flera fina hopphästar i kombination med fullblodsston! Tänk bara på Butterfly Flip!
 
Och jag svarar på MARTINI!!!!Bra dressyr och HOPP HÄSTAR efter honom.... :love:
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
11 989
Hemmet Hjälp mig hitta en fin färg till hallen! Är en långsmal hall utan eget fönster, således måste färgen vara ljus. Har en inbyggd äldre...
Svar
6
· Visningar
967
Senast: cewe
·
Avel Hej! Ska ev ta föl på min systers swb nästa år, hon är mer av den ganska breda o bastanta typen och 167 i mankhöjd, är själv 163 så har...
2
Svar
29
· Visningar
3 256
Senast: cirkus
·
Avel Jag går ettan på hästgymnasium och har en uppgift kallad "fantasi-avel" där vi väljer ett sto och en hingst som vi ska låtsas avla på...
Svar
13
· Visningar
2 663
Senast: Kisseninan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp