Förslag på hingstar till sto e: casa grande

Jullsam

Trådstartare
Behöver hjälp med att hitta en grövre hingst till ett halvblodssto e: casa grande ue: Landlord. Min vän är inne på att betäcka sitt sto men önskar en grövre avkomma med bra bakbensaktivitet och bra psyke. Inge krav på att hingsten ska vara högt meriterad.

Ge gärna många förslag så vi kan hitta den perfekta hingsten till hennes sto.

Tack på förhand.
 
Behöver hjälp med att hitta en grövre hingst till ett halvblodssto e: casa grande ue: Landlord. Min vän är inne på att betäcka sitt sto men önskar en grövre avkomma med bra bakbensaktivitet och bra psyke. Inge krav på att hingsten ska vara högt meriterad.

Ge gärna många förslag så vi kan hitta den perfekta hingsten till hennes sto.

Tack på förhand.

Gångartshingst då eftersom vi talar bakbensaktivitet, eller menar ni bakbensaktivitet i hoppningen?
 
Behöver hjälp med att hitta en grövre hingst till ett halvblodssto e: casa grande ue: Landlord. Min vän är inne på att betäcka sitt sto men önskar en grövre avkomma med bra bakbensaktivitet och bra psyke. Inge krav på att hingsten ska vara högt meriterad.

Ge gärna många förslag så vi kan hitta den perfekta hingsten till hennes sto.

Tack på förhand.

Antar du letar hopphingst eftersom stoet är hoppstammat?
Har sett flera Contant Q med bra bakben som även varit moderna i typen men ändå åt det grövre hållet.
Bra psyke på de flesta också.
 
Bravour. Jag har en med Lord bakåt på mödernet och han hoppar med fint avstamp och riktigt bra bak. Åt det grövre hållet och en riktig nallebjörn. Går fortfarande som hingst utan att det märks. Rör sig helt OK också.
 
Första tanken var Contant Q ..men som det skrivs lämnar han stort.. har en avkomma som är 179 I manken men super snäll.
 

Liknande trådar

Avel Hej! Är lite i valet och kvalet att betäcka mitt 10-åriga SWB sto då en mindre skada kommer göra att hon behöver ha en lugnare period...
Svar
1
· Visningar
543
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
11 883
Avel Hej! Mitt älskade sto har pga skada fått lägga ner sin tävlingskarriär. Hon fick 2019 ett föl e. Action Man Ask och nu är jag så sugen...
Svar
3
· Visningar
1 026
Senast: Fannybadh
·
Avel Jag går ettan på hästgymnasium och har en uppgift kallad "fantasi-avel" där vi väljer ett sto och en hingst som vi ska låtsas avla på...
Svar
13
· Visningar
2 653
Senast: Kisseninan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp