Försöker komma igång

Det har inte blivit mycket gjort de senaste lediga dagarna. Jag sov gott i natt men känner mig så obeskrivligt trött. Nu provar jag att dricka lite uppiggande te. Är lite rädd att det ska ge mig ångest i stället för att göra mig piggare.

Jag har i alla fall tagit in en låda ved idag. Det var det sista i det facket. Så nu är det klart i vedboden att börja lassa in årets ved. Sen började jag rota lite med mina lavendelplantor jag satte som sticklingar förrförra året och som varit bortglömda sedan dess. På samma plats har jag ett gäng sparrisplantor som borde planterats i jorden redan förra året. Tänkte jag skulle plocka fram dem och se hur många det är. Sen behöver jag fixa en plats där jag kan plantera dem, men det blir i alla fall inte idag. Det som ligger närmast på to-do-listan är att plantera persika 'Frost' och blåbärstry. De skulle jag ha planterat igår och förrgår, men jag har inte orkat. Det är så drygt att bara vara så trött hela tiden.
 

Klappa dig på axeln! Du har jobbat heltid ett antal veckor med ett fysiskt krävande jobb. Det är inte illa pinkad start på ditt nya arbetsliv! Men försök få ner lite sparris, det är ju världens bästa och lyxigaste snabbmat på våren, ett knippe kokt sparris med en smörklick och lite flingsalt. Mmmmm, önskar att jag hade sandjord...
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har ju haft problem med att jag inte lyckas ta mig upp ur sängen på morgonen och sen på kvällen har jag haft svårt att somna i tid...
Svar
11
· Visningar
1 012
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Jag är så nöjd över att jag lyckades klippa gräsmattan igår. Det tar emot varje gång, men känslan är skön när det väl är gjort. Sen...
Svar
1
· Visningar
916
Senast: Zpunk
·
  • Artikel
Dagbok Det är med spänning jag ser fram emot trädgårdssäsongen 2023. Jag hoppas så att mina valnötsplantor överlever vintern. Här om dagen var...
Svar
0
· Visningar
499
Senast: Wille
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har varit i Stockholm 2 dagar. Efter jobbet igår åkte jag runt och gjorde lite ärenden. Dels besökte jag en ranverkstad, men...
Svar
0
· Visningar
759
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp