Försöker söka jobb, får inget svar..?

lady_mike

Trådstartare
Jag har hittat ett jobb som jag väldigt gärna vill ha! (väldigt, väldigt gärna).

Jag har ringt personen som är kontaktpersonen i två dagar men jag får inget svar. Jag har ringt flera gånger. Jag har även lämnat två meddelanden på telefonsvararen och bett kontaktpersonen antingen ringa upp eller skicka ett meddelande när det passar att jag ringer.

Okej, två dagar är väl inte mycket egentligen men samtidigt känns det som att jag borde fått "nåt" svar.Är det normalt att man inte får något svar alls?

Hur mycket mer törs jag ringa utan att bli tjatig? Jag vill ju inte att hen börjar bli less mej och därav inte ger mej jobbet.
Jobbet är perfekt för mej. Och tiderna är så perfekta för mej som bor ensam med två små barn på veckorna.
 
Sv: Försöker söka jobb, får inget svar..?

Har du skickat in en ansökan? Du får sälja in dig den vägen ;)
 
Sv: Försöker söka jobb, får inget svar..?

Ge det tid och tagga ner! ;) Personen är kanske sjuk, vabbar eller är bortrest, det är ju ändå lite ledigt denna veckan. Ibland passar ju företagen på att lägga ut annonser som sedan får trilla in lite obemannat och sen när ansökningstiden gått ut så går de igenom alla ansökningar och kollar. Möjligtvis finns det någon på telefon, men jag tycker att det har försvunnit mer och mer. De har inte tid för folk som ringer bara för att det har blivit tillsagda att göra så av någon förståsigpåare i syfte att man ska bli bättre ihågkommen.
 
Sv: Försöker söka jobb, får inget svar..?

Jag har hittat ett jobb som jag väldigt gärna vill ha! (väldigt, väldigt gärna).

Är det i den offentliga sektorn så kan det ta betydligt längre tid än två dagar. Maj är som sagt full av ledigheter och klämdagar och hux flux har man en veckas semester på bara två semesterdagar. Dessutom kan det vara massor av ansökningar att gå igenom, det kan vara sjukdom, tjänsteresa eller bara en hel del massa jobb. Vissa har mycket att göra i maj p.g.a. att man tappar alla de där arbetsdagarna till helger och andra p.g.a. att de har juni som sista månaden i sitt budgetår (varierar också med land).
 
Sv: Försöker söka jobb, får inget svar..?

Tack för era svar.

Ansökan är skickad redan. Jag hade ändå velat tala med hen. Men jag ska tagga ner och inte ringa på några dagar.
Jag har aldrig sökt jobb insåg jag nyligen.. Jag åkte in i vården för många år sen och blev kvar där. Jag har jobbat på andra ställen men då är det folk som känt, hälsat och talat om osv och då har det varit annorlunda.. Jag har aldrig skrivit ett riktigt cv tex. :nailbiting:
Men tack för era svar igen, jag uppskattar det väldigt:)
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 987
Senast: mars
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 755
Senast: ako
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 846
Kläder & Bli fin Jag är på jakt efter en större handväska. Har flera små men har tröttnat på att antingen ha ryggsäck till jobbet eller liten handväska...
Svar
19
· Visningar
1 245
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Kattbilder #9
  • Kaninskrik

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp