"Först till kvarn" i annonser

Jag tycker att det är ännu konstigare när det står ”Billig vid snabb affär” :o

Höjer dom då priset ju längre tid annonsen har legat ute? Så om ingen har köpt hästen efter en månad ökar priset med x kr och om en köpare försöker pruta så säger man att det inte går för att köparen var för långsam 💁‍♀️

Inget konstigt? Jag köpte en sån. Handlare. Hästar på väg in, trångt om plats. Hästens pris var 43 000 kr men vid snabb affär kunde den släppas för 35 000 kr.

Med snabb affär menades då inte första bästa som kommer med pengarna, utan att om jag tyckte om hästen så besluta mig snabbt, at besiktning inte skulle dra ut onödigt på tiden och hästen hämtas snarast.

Jag talade med säljaren en onsdag, proved på söndag. Sa på måndagen att jag ville ha den om den gick igenom vetbes och la handpenning. Den besiktigades på klinik veckan därpå och kom samma kväll hem till mig.

Jmf med om säljaren behövt vänta en vecka på provridning, två veckor på besked, två veckor på besiktning och en vecka till på att den hämtades.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 501
Senast: Lhas
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
2 927
Senast: __sofia__
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 412
Senast: lundsbo
·
Hästmänniskan Hej! För två år sedan flyttade jag ifrån Stockholm till en mindre hästgård utanför uppsala för att uppfylla min dröm om att skaffa egen...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 269

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp