Första april

:up:
 

Bifogade filer

  • 20210401_125121.jpg
    20210401_125121.jpg
    67,5 KB · Visningar: 198
Och stackars Anna på Ven: "– Jag ska inte ljuga. Jag är orolig. Jag har aldrig förstått ett ord danska och ännu mindre deras sätt att räkna. Vad fan betyder halvfjers till exempel. Och jag jobbar som revisor. Det här kommer att bli tufft." :laugh:
Namnet på personen ovanför blir också väldigt roligt för den som kan franska! Jou Avril Moun Fou - kan lite slarvigt översatt läsas som en något felstavad version av "Aprilskämt min dumskalle" :D
 
Åh herregud, min bror har just skrivit något i vår familjechatt som både jag och föräldrarna är nääästan övertygade om är ett aprilskämt, men vi vågar inte fråga! Det handlar nämligen om vad de har bestämt sig för att döpa sitt kommande barn, som ska födas i augusti, till... Många delar av det skulle kunna ses som lite skämtsamma sådär, och det i kombination med vilken dag det är får mig att fundera. Men vi vågar ju inte direkt reagera med ett "HAHAHA" ifall det nu skulle råka vara så att de menar allvar :nailbiting:

Hur hanterar man sådant här?!
 
Åh herregud, min bror har just skrivit något i vår familjechatt som både jag och föräldrarna är nääästan övertygade om är ett aprilskämt, men vi vågar inte fråga! Det handlar nämligen om vad de har bestämt sig för att döpa sitt kommande barn, som ska födas i augusti, till... Många delar av det skulle kunna ses som lite skämtsamma sådär, och det i kombination med vilken dag det är får mig att fundera. Men vi vågar ju inte direkt reagera med ett "HAHAHA" ifall det nu skulle råka vara så att de menar allvar :nailbiting:

Hur hanterar man sådant här?!
Svårt det där, när det är för nära "skulle kunna vara sant" även den här dagen.
Jag hade nog rakt av skrivit något om att "jag vet inte om jag ska se det där på allvar eller som ett aprilskämt".

Jag gjorde en variant av det där med "skulle kunna vara sant" för ett gäng år sedan, när jag skrev på facebook typ att "det var ju trevligt med 95% rätt på högskoleprovet"... Och ingen tänkte ens tanken att det skulle kunnat vara ett skämt, för alla mina vänner vet att jag borde ligga på den övre halvan av skalan där. Så det var nog ett rätt dåligt skämt...
 
Åh herregud, min bror har just skrivit något i vår familjechatt som både jag och föräldrarna är nääästan övertygade om är ett aprilskämt, men vi vågar inte fråga! Det handlar nämligen om vad de har bestämt sig för att döpa sitt kommande barn, som ska födas i augusti, till... Många delar av det skulle kunna ses som lite skämtsamma sådär, och det i kombination med vilken dag det är får mig att fundera. Men vi vågar ju inte direkt reagera med ett "HAHAHA" ifall det nu skulle råka vara så att de menar allvar :nailbiting:

Hur hanterar man sådant här?!
Jag hade försökt hantera det som på allvar och skrattat när han då (förhoppningsvis) avslöjar lureriet
 
En vegankock gick ut med att TV4 ska göra ett program som är som Mästerkock-grejset, fast veganskt. Rätt så säker på att det är ett aprilskämt, men önskar det vore sant..
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
864
Senast: Tonto
·
Hemmet Hjälp, jag har målat vårt sovrum grönt- men det blev för gult! Hur ska jag dämpa de gula dragen i kulören, vilken färg på textilier...
2
Svar
23
· Visningar
1 597
Senast: Derivata
·
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
409
Senast: Snurrfian
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 940
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp