Första april

Nästan säker på att detta är ett skämt: Här i Kalmar nära Guldfågeln arena (fotboll) ska man bygga Pollo Padel Arena.
Ja alltså, det är väl klart att inte fotbollsgubbarna kan tänka sig att släppa sin dyrbara mark till nån simpel Padel-arena när de kanske kan få en inne-fotbollshall...
1617305103218.png

skärmdump från fejjan

Och för övrigt är det nog ingen som tror att Kalmar FF ska få börja årets allsvenska säsong med 6 gratispoäng för att Kalmar ligger så pissigt till geografiskt... 🙄 (även om de förmodligen skulle behöva det för att lyckas hänga kvar i serien 😜 )
 
Hundstallet ska börja om med att hundarna får välja sina nya ägare själv. Längre bak i tiden fick 5-6 intresserade komma samtidigt och den hunden valde blev det och det blev oftast bra. Nu när pandemin gör att folk inte får komma dit så lägger de ut ansökningarna på golvet och den ansökan som hunden tycker luktar bäst, den personen blir hundens nya ägare.
Någonting i den stilen.

Charlotte Kalla gör reklam för en kondom för det rätta glidet.
Här gör Charlotte Kalla reklam för kondom: ”Bra glid” | Aftonbladet
 
Svårt det där, när det är för nära "skulle kunna vara sant" även den här dagen.
Jag hade nog rakt av skrivit något om att "jag vet inte om jag ska se det där på allvar eller som ett aprilskämt".

Jag gjorde en variant av det där med "skulle kunna vara sant" för ett gäng år sedan, när jag skrev på facebook typ att "det var ju trevligt med 95% rätt på högskoleprovet"... Och ingen tänkte ens tanken att det skulle kunnat vara ett skämt, för alla mina vänner vet att jag borde ligga på den övre halvan av skalan där. Så det var nog ett rätt dåligt skämt...
Jag hade försökt hantera det som på allvar och skrattat när han då (förhoppningsvis) avslöjar lureriet
Jag hade rätt i att det var ett (i mina ögon rätt dåligt) aprilskämt! Vi spelade med lite grann och sa väl något lagom stöttande allihop, och då kom det naturligtvis ett "april april" från brorsan 🙄

Nåja, nästa år kommer han ha för fullt upp med en liten bebis för att orka hitta på något dumt skämt :devil:
 
Svårt det där, när det är för nära "skulle kunna vara sant" även den här dagen.
Jag hade nog rakt av skrivit något om att "jag vet inte om jag ska se det där på allvar eller som ett aprilskämt".

Jag gjorde en variant av det där med "skulle kunna vara sant" för ett gäng år sedan, när jag skrev på facebook typ att "det var ju trevligt med 95% rätt på högskoleprovet"... Och ingen tänkte ens tanken att det skulle kunnat vara ett skämt, för alla mina vänner vet att jag borde ligga på den övre halvan av skalan där. Så det var nog ett rätt dåligt skämt...

Jag har lite svårt för sådana skämt som skulle kunna vara sanna. Har svårt att se det roliga i det, utan tycker att hela grejen handlar om att skämtet faller på sin egen orimlighet.

Härom året skrev en bekant något på facebook om att hon skulle sälja sin häst, och någon halvkänd tävlingsryttare skulle köpa den, och publicerade bild av dem och hästen tilsammans. Inget orimligt eller konstigt i det, kunde jag tycka, så jag gjorde ett slentriant like vid posten.

Senare om dagen fick jag ett meddelande på messenger från henne om hur mycket hon skrattade åt mig och alla andra som varit så lättlurade. Jaha, liksom, folk säljer hästar hela tiden, varför skulle någon ha anledning att tro att det här inte stämde.
 
Den här var jättebra tycker jag!
Visa bifogad fil 67163
Det här skämtet hade ju en intressant sidoeffekt - som sannolikt var avsikten. Jag hade inte hört talas om Maria Adolfsson, än mindre läst böckerna. Någon annan som har läst henne?
(Btw så har Doggerland faktiskt funnits, men det var några tusen år sedan. Kanske kommer framtida aprilskämt att handla om Maldiverna eller andra låglänta öar?)
 
Det här skämtet hade ju en intressant sidoeffekt - som sannolikt var avsikten. Jag hade inte hört talas om Maria Adolfsson, än mindre läst böckerna. Någon annan som har läst henne?
(Btw så har Doggerland faktiskt funnits, men det var några tusen år sedan. Kanske kommer framtida aprilskämt att handla om Maldiverna eller andra låglänta öar?)
Böckerna är jättebra!! Jag önskar att det inte var ett skämt, hade gärna åkt dit, bara jag sluppit morden i böckerna :D
 
Hästblöjenyheten gick jag på. Eller rättare sagt så kändes det som ett seriöst förslag att hästgödsel inte skulle tillåtas på vägarna:-).
 
Hästblöjenyheten gick jag på. Eller rättare sagt så kändes det som ett seriöst förslag att hästgödsel inte skulle tillåtas på vägarna:-).
Finns, eller rättare sagt uppsamlare som används för häst och vagn i städer. I övrigt har jag svårt att tro att det är något större problem
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
863
Senast: Tonto
·
Hemmet Hjälp, jag har målat vårt sovrum grönt- men det blev för gult! Hur ska jag dämpa de gula dragen i kulören, vilken färg på textilier...
2
Svar
23
· Visningar
1 596
Senast: Derivata
·
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
406
Senast: Snurrfian
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 935
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp