Första arbetslösa dagen

Jag vill inte diskutera enskilda ärenden heller. Men jag har blivit attackerad av användare här på bukefalos att det är mitt ansvar att göra ditten och datten, att jag blivit anklagad för att vara läskig, otrevlig och gud vet vad. Jag sitter 8 timmar om dagen och gör det, ditten och datten.... jag skippar till och med min rehabträning, för att försöka reda ut det hela... jag har mobilsurf, pga att jag fortfarande har prickar hos fogden, trots att jag kommit på god fot där. Så min surf räcker knappt månaden ut. :)
Men som jag skrivit. Det är lugnt och jag anklagar inte dig personligen för något.
Ha en fortstt fin kväll. :heart
Nä jag vill inte attackera något, som sagt, det enklaste är väl att begära ut den dokumentation som i så fall är medskickad. Vet du att du varit på möten ska det vara loggat, och då ska det inte skickas något på de mötena alls och om det gör det (handläggarna är ju människor) går det ju att överklaga. Trevlig kväll själv. Hoppas det reder ut sig.
Jag tycker lagen ska ändras. Det är det enda vettiga.
Ja, är väl bara att lämna en motion där motionen ska lämnas :) . Jag förstår om man hamnar i klistret att man anser det, men efter att ha sett ett flertal som faktiskt blir av med sitt löfte om anställning trots påskrivna papper och flera där man kan misstänka fusk som skriver att de ska börja nytt jobb nästa månad och sedan flyttas det bara fram och fram och fram så håller jag inte helt med oavsett om det är en märklig regel eller inte. Fast det hade garanterat varit skönare för de som sitter och kontrollerar aktivitetsrapporten för problemet är vanligt, både att folk får jobb (vilket ju är bra) men också som anledning för att slippa söka jobb ;)
 
Nä jag vill inte attackera något, som sagt, det enklaste är väl att begära ut den dokumentation som i så fall är medskickad. Vet du att du varit på möten ska det vara loggat, och då ska det inte skickas något på de mötena alls och om det gör det (handläggarna är ju människor) går det ju att överklaga. Trevlig kväll själv. Hoppas det reder ut sig.

Ja, är väl bara att lämna en motion där motionen ska lämnas :) . Jag förstår om man hamnar i klistret att man anser det, men efter att ha sett ett flertal som faktiskt blir av med sitt löfte om anställning trots påskrivna papper och flera där man kan misstänka fusk som skriver att de ska börja nytt jobb nästa månad och sedan flyttas det bara fram och fram och fram så håller jag inte helt med oavsett om det är en märklig regel eller inte. Fast det hade garanterat varit skönare för de som sitter och kontrollerar aktivitetsrapporten för problemet är vanligt, både att folk får jobb (vilket ju är bra) men också som anledning för att slippa söka jobb ;)
Två-tre timmar i veckan går åt till skärmdumpar med röda ringar och pilar som skickas till handläggare, för att de förhoppningsvis ska justera mina sidor, innan kontrollanterna gör sitt jobb. :heart

Men jo, som sagt. Jag hoppas att det snart ordnar sig.

Tack för uppmuntran. :)
 
Det blir inte bättre för att du försvarar idioti. Jag anser inte att man är arbetssökande när man fått jobb. Bara skicka in kopian på anställningsavtalet så är det mission completed. Tycker det är ett giltigt skäl att slippa jagas av af.
Det är ingen större fara om du faktiskt får ett jobb som du tillträder inom rimlig tid och skriver ut dig. Då får du en varning som du kan bortse från.
 
Jag tycker lagen ska ändras. Det är det enda vettiga.
Jag tycker @Cambrie pekar på att lagen kan behövas. Däremot skulle man kunna ändra praxis till att varje individ får ett break innan första låtsasjobbet som inte blir av kommer om det är kort tid - och kanske minskat antal jobb, för det lär ju vara betydligt färre jobb att söka där man kan få jobb bara en kort tid.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej, jag har varit arbetslös nu ett bra tag och känner mig värdelös som aldrig får nåt riktigt jobb. För 3 år sen läste ja till...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 300
Senast: escodobe
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 154
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Hej! Jag har en liten fundering, då det råkade bli lite tokigt för mig här om veckan med jobb. Har nämligen två jobb. Måndag: Sjuk (...
Svar
4
· Visningar
996
Senast: MissFideli
·
Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
24 448
Senast: ptr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp