Förstå din Hund av Jan Fennel

Mischmasch

Trådstartare
Fick låna den boken av en bekant som höjde den till skyarna. Han hade helhjärtat börjat köra stenhårt efter bokens metoder och konstaterade att det funkade kanon!

Men efter som författaren tydligen är influerad av Monty Roberts, som i sin tur är ganska omdiksuterad i häst/NH kretsar, blev jag lite tveksam.

Någon som har läst boken? Var den bra? En metod ni skulle rekommendera?
 
jag har den...
jag tycker att den är väldigt logisk!! tränar hunden efter dens egna natur... kommer inte ihåg men nått köpte ja inte men ja tror inte att det är bra att helt och rent svälja allt som står...

Men den är värd att läsa!! och sen om du tycker metoderna är bra så kör på :)
 
Jag har inte läst den, men gillar du metoden så prova den. Allt som gör hund och förare glada och nöjda är bra metoder.
Dock skulle jag akta mig för att följa en bok alltför slaviskt. Ens egen hund fungerar sällan som de in böckerna gör.
 
Jag tycker att det är en bra bok, metoderna är milda och fungerar rätt så bra och jag tror inte att man kan göra fel så att det ställer till allvarlig skada. Vi fick ganska fina resultat med vår problemhund med hennes metoder, även om det inte räckte hela vägen fram tyvärr.

Det som är lite dumt är att man kanske lätt kan bli uppmuntrad att ge sig på att "bota" hundar som har väl svåra problem och som kanske skulle behöva proffshjälp för att man ska få kontroll över problemen.
 
Har börjat läsa boken nu, och får se om det finns några vettiga tips för att få min hund att sluta skälla när det kommer folk.

Än så länge är det mest bara babbel men jag hoppas det kommer nåt mer matnyttigt snart ;)
 
Jag har läst boken och även sett på flera TV-avsnitt där hon hjälpt människor med sina hundar.
Har provat det jag tycker är vettigt på mina hundar, och det har gett resultat - till det bättre! ;)
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Har läst om NH på olika sidor och i olika böcker, och har märkt att vissa har lite egna metoder och filosofier utöver den kända...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
13 619
Senast: skuggi
·
B
Träning Var NH en Aha-upplevelse för dig? Berätta! Jag kan berätta vad NH betytt för mig. När jag som vuxen, efter många års intensiv längtan...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 073
Senast: Rina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp