Första dressyrtävlingen - Hjälp!

Liselott76

Trådstartare
Jag ska starta min första dressyrtävling om ett par veckor (är egentligen hoppryttare), vad måste jag tänka på som är annorlunda än i hoppningen?
- Man får väl inte ha rakt bett? Tredelat?
- Får hästen se ut hur som helst i manen? Stubbman?
- Inga benskydd?
- Bara vanlig engelsk nosgrimma?
Nåt mer jag behöver tänka på?
Jättetacksam för svar!!
 
- Man får väl inte ha rakt bett? Tredelat?
två-och tredelat är tillåtet. Tredelat skall ha rundad mittdel.
- Får hästen se ut hur som helst i manen? Stubbman?
Ja
- Inga benskydd?
Tillåtet på framridningen men inte inne på banan (samma som för spö)
- Bara vanlig engelsk nosgrimma?
Engelsk, remont eller aachen. Inte Pullargrimma
Nåt mer jag behöver tänka på?
Programmet börjar direkt när du kommer in vid A (vänder upp vid A om det inte går att rida in på banan utifrån vid A). Om du får rida inne på banan före startsignal så ska du ut igen innan du börjar, om det går att rida in utifrån vid A.
 
Det är bara att åka & köpa nytt bett då.. Hoppas han funkar lika bra på det som det raka då, lite konstigt att man inte får ha rakt bett tycker jag.
Tack så mycket för svaren!!
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 507
Senast: Roheryn
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
13
· Visningar
601
Senast: Hazel
·
Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 272
Senast: AraSlei
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 376

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp