Första lektionen på terminen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gick faktiskt över förväntan bra, kändes som jag (nästan) var där jag slutade i våras trots obefintlig kondis :p

Dottern messade från stallet "Du ska ha Dejan"
Neeeeej, jag klarar inte den hästen. Han har ett rörelsemönster som fullkomligt låser min rygg och mitt bäcken, vilket innebär att jag får grönjävligt ont efter lektionen.
MEN som tur var fick jag tag min min instruktör när jag hämtade dottern och kunde byta till älskade Petter.
Det är en häst däremot som gör under med mitt bäcken. Han är jätterörlig i hela kroppen men på ett sätt så han liksom gungar loss min rygg istället.

Lektionen gick mest ut på att komma igång. Mycket lösgörande och tempoväxlingar, en lektion helt i min smak. För ibland när det är lite för komplicerade övningar kan jag tappa lite fokus på själva ridkänslan och bara sitta och försöka hänga med i vad jag ska göra i själva övningen.

Dotterns lektion på Z gick sådär, inte samma häst som på måndagen, dock hade han inte gått en lektion innan. Och dom hon själv skrev på sin blogg, det tar nästan en timme få loss honom och få aktivitet i bakbenen. Däremot trivs hon inte rida på det tredelade, hon känner som att hon blir hårdare i handen, till skillnad mot Pelhamet. Dessutom vägrar hon Tidemann-tygeln som han normalt går med på lektion, och jag håller med, har heller aldrig gillat den.
Nästa vecka ska hon prova martingalen, bara för att han ska få någon typ av stopp när han sätter upp huvudet.

Ikväll kanske det blir middag på nattklubben, de firar 6 årsjubileum (något krystat eller :rofl:) och sambons chefer som även äger nattklubben kanske bjuder :idea:
Dottern har jobbat i två dagar nu med att blåsa upp ballonger, jaja det är pengar det med :p Fint blev det iallafall
pic_503553ea9606ee325e000f4f.jpg
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 487
Senast: Unafraid
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Så var det dags för terminens sista ridlektion på ridskolan för mig, och den sista lektionen med fast plats i min ridgrupp. När jag kom...
Svar
0
· Visningar
579
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det var den första veckan efter ridolyckan i höstas som jag skulle få rida mina två lektioner samma kväll - så som jag brukade göra...
Svar
0
· Visningar
431
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Att komma till ridskolan och se att jag får sitta en lektion till på min fina vita springare Dell kändes nästan osannolikt! Vilken...
Svar
0
· Visningar
508
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp