Första löp på G eller annat?

sockerdricka

Trådstartare
Hej på er!

Någon med mycket erfarenhet av tikar kanske kan hjälpa mig bli klokare. Min staffetik på 8 månader har varit rumsren under en längre tid men för en vecka sedan kissade hon inne 2 gånger hemma hos en vän som hade haft en hane där innan. Efter det har hon kissat massa fler gånger än vanligt, flera gånger under promenader än tidigare. Idag var vi hos veterinären, och hon kissade även på sig där inne. Jag upplever att hon har svårt att hålla sig och nästan "läcker" ibland fast det inte är meningen att hon själv ens tänkt kissa?

Lämnade urinprov idag och veterinären ringde för en stund sen och sa att urinprovet såg väldigt bra ut och att inget var tokigt där. Jag och min sambo reser utomlands under den här veckan och hunden ska vara på landet hos min sambos mamma under tiden.

Veterinären sa att jag kanske bör utreda detta vidare om det inte blivit bättre efter den här veckan. Kan det vara löp på gång eller något annat?

Är annars rädd att detta på någotvis är ett nytt beteende hon plötsligt börjat med...någon som har erfarenhet och kan ge mig lite tips och råd?
 

Liknande trådar

Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 117
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 297
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 386
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 043
Senast: Castellini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp