Första tävlingen

hoppetott

Trådstartare
Ska hopptävla för första gången påriktigt snart och jag har lite frågor och funderingar.

Min start är ca kl 09.00, det är första klassen för dagen och jag är andra starten i min klass (och för dagen). När skulle ni vara på plats då? Lär ju behöva rida fram lite innan jag går banan, sen gå banan och sen hoppa fram. Eller hur ska man tänka?

Bedömning A:0/A:0 innebär, om jag förstått rätt en grundomgång, är man felfri fortsätter man direkt till omhoppningen? Får man en ny startsignal eller fortsätter man direkt?
 
Ang bedömningen så får du ingen ytterligare startsignal utan du rider direkt mot omhoppningshindret när du är klar med grundomgången. Är du osäker på om du är felfri eller inte så rider du mot första omhoppningshindret. Speakern säger till om du är klar eller inte. Men sakta inte ner och vänta om du är osäker.

jag hade varit där straxt innan kl 8. Kanske 7.45.

Lycka till!
 
Är banan öppen kan du ju gå den innan du börjar rida fram. Läs på Ryttarmeddelandet om det står någon speciellt angående bangång (Coronan gör ju saker lite speciella och annorlunda just nu)

Lite småtips :)
LÄS ryttarmeddelandet, kolla på anläggningskissen hur det ser ut på anläggningen
Kolla om du står med på Vaccinationskontroll-listan eller ej.
Titta innan du åker vad du har för hästnummer (har du nr-lappen på schabraket är mitt tips ta med en extra som enkelt går fästa på tränset när du lastar ur)
Rid inte fram för länge (vanligare än du tror)
Fokusera framåt på banan (domaren har koll vad som händer med hindren) och glöm inte bort andas
Ha roligt! Hur det än går!
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 214
Senast: zarmino
·
Hoppning Jag och min dotter är nybörjare vad gäller hopptävling. Än så länge har hon testat några klubbtävlingar och P&J men snart är det dags...
Svar
2
· Visningar
1 527
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 227
Senast: Fiorano
·
Hoppning Hej och hå, hur ska detta gå. Som rubriken lyder; den här dressyrryttaren ska börja hopptävla igen! Min B2 (Barcino QRE) har jag/vi...
Svar
4
· Visningar
1 700
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp