Förstår inte hur fk räknat

Jag ska ta ut 20, 23 och 27 tänkte jag. Jag tar ut obetald semester från jobbet och sökte föräldrapenning från fk för de dagarna. Har alltså inte sökt föräldraledigt från jobbet.

Jobbet vet ju inget om huruvida jag tar ut fp eller ej eller vad tänker du? Hänger inte riktigt med 😅


Vet fortfarande inte hur fk kommit fram till siffran. Skulle ringa förut men kände mest, kommer det ändra något, är det värt tiden med tanke på att jag inte lär va föräldraledig igen förens om vi vill ha ett barn till, svar nej. Så pallade ej. Det får va som det är.

Du får bara ta ut FP om du är föräldrarledig.
Du kan ta ut FP även på helger när du varit ledig en måndag eller fredag
 
Du får bara ta ut FP om du är föräldrarledig.
Du kan ta ut FP även på helger när du varit ledig en måndag eller fredag

Fast jag frågade fk om jag kunde ta ut obetalda semesterdagar och ta fp för att fylla ut. Givetvis är inte vår dotter på föris eller liknande då. Det gick bra sa de. Iofs spelar det ingen roll om jag tar bara obetalt semester och skippar fp för eftersom jag snart byter jobb får jag ändå alla injobbade semesterdagar i Jan eller feb (har för mig det är månaden efter man slutat? Så jobbar jag till sista januari får jag det i februari?) och fp-pengarna var ju extremt liten summa ändå.
 
Fast jag frågade fk om jag kunde ta ut obetalda semesterdagar och ta fp för att fylla ut. Givetvis är inte vår dotter på föris eller liknande då. Det gick bra sa de. Iofs spelar det ingen roll om jag tar bara obetalt semester och skippar fp för eftersom jag snart byter jobb får jag ändå alla injobbade semesterdagar i Jan eller feb (har för mig det är månaden efter man slutat? Så jobbar jag till sista januari får jag det i februari?) och fp-pengarna var ju extremt liten summa ändå.

Då har de rätt, jag läste nog lite snabbt och tänkte att du fick semester.
ang ersättning beror det på hur ni får er lön.
 
Sen, har du tänkt ta ut tex den 23, 27 och 1a so DONT!
de kommer räkna FL från 23-2 vilket gör att du förlorar inkomst alla röda dagar däremellan.
Ta ut obetald semester de dagarna istället. (det har du rätt till). Annars kan du ta FP dagarna däremellan också.

TUSEN TACK att du skrev detta!:bow:
Jag tänkte tagit FP de dagarna i mellan de röda dagarna för att kunna spara lite sem dagar, och kollade med löneavdelning idag, och ja, gör jag så så kommer det räknas som en hel period jag är fl och får inte betalt för de röda dagarna, shit alltså! :eek: Det tänkte jag inte alls på.
 
TUSEN TACK att du skrev detta!:bow:
Jag tänkte tagit FP de dagarna i mellan de röda dagarna för att kunna spara lite sem dagar, och kollade med löneavdelning idag, och ja, gör jag så så kommer det räknas som en hel period jag är fl och får inte betalt för de röda dagarna, shit alltså! :eek: Det tänkte jag inte alls på.
Fast då skulle du ta ut fp genom jobbet? Alltså inte som jag som tar obetald semester?

För jag tar ju som sagt obetald semester och om jag sen tar ut fp eller inte vet ju inte mitt jobb, om de inte är tankeläsare då 😅
 
Fast då skulle du ta ut fp genom jobbet? Alltså inte som jag som tar obetald semester?

För jag tar ju som sagt obetald semester och om jag sen tar ut fp eller inte vet ju inte mitt jobb, om de inte är tankeläsare då 😅

Ja, precis.
Jag arbetar bara 75% nu under småbarnsåren och för att skydda SGi måste jag ju täcka upp övrig arbetstid med FP, eller semester då.

Haha, nej, troligen inte, men jag har hört från vår löneavdelning att fk har blivit tuffare med oanmälda checkar. Är väl mest så man inte har lön också dem dagar man tar FP och sådär.
 
Ja, precis.
Jag arbetar bara 75% nu under småbarnsåren och för att skydda SGi måste jag ju täcka upp övrig arbetstid med FP, eller semester då.

Haha, nej, troligen inte, men jag har hört från vår löneavdelning att fk har blivit tuffare med oanmälda checkar. Är väl mest så man inte har lön också dem dagar man tar FP och sådär.

Nu blandar ni ihop FL och FP! Tar man föräldrarledig räknar jobbet bort lön alla de dagarna däremellan, dyyyrt.
 
Fast då skulle du ta ut fp genom jobbet? Alltså inte som jag som tar obetald semester?

För jag tar ju som sagt obetald semester och om jag sen tar ut fp eller inte vet ju inte mitt jobb, om de inte är tankeläsare då 😅

När du ansöker om föräldrapenning ska du i sista rutan fylla i och "på heder och samvete" försäkra ett gäng saker. Bland annat att dina uppgifter är korrekta och att du inte tar ut semester för den period du söker föräldrapenning för.

Tänker du ta ut FP samtidigt som du har obetald semester kan du lika gärna ta ut FP medan du har betald semester eller samtidigt som du arbetar. Det är ingen skillnad.
 
Nu blandar ni ihop FL och FP! Tar man föräldrarledig räknar jobbet bort lön alla de dagarna däremellan, dyyyrt.

Ok, tur att jag inte gör det då :) såg på mitt anställningskontrakt idag att jag har rätt till förskottssemester, trots att min chef sa att jag inte hade det 😂 ska prata direkt med lön istället de har iaf koll.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag förstår verkligen inte detta, men jag får inget jobb trots att jag har en 3 1/2 årig universitets utbildning. Jag tog studenten...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
20 910
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
810
Juridik & Ekonomi Min läkare tycker att jag borde gå över från sjukpenning till sjukersättning eftersom hon inte tror att jag kommer kunna arbeta igen...
Svar
1
· Visningar
808
Senast: MiaMia
·
Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 244
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp