Förstöra en häst, hur snabbt?

Angående tidigare inlägg om att betäcka KS häst med XX-hingst. Detta anses inte vara en medfödd "defekt" enligt vet som tog plåtarna.

Jag ropade hej innan jag hade pratat med vet och bara fått infon genom juristen att hästen hade KS.

Jag är glad över att hästen ändå ska få verka i avel då jag gillar hästen och har en fantastisk avkomma.

Angående tvistens början, köpare ville lämna tillbaka hästen pga lastning. Jag erbjöd mig att hjälpa till med den. Det var kalla handen. Då var karusellen igång och man hävdade att jag sålt en häst som inte ens skulle ridas pga gamla skador jag inte talat om att.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Ska köpa en tre åring och kommer vetrinärbesikta samt röntga den innan köp. Priset är 100 " och är en hoppstammad valack, riden i...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 373
Hästmänniskan Jag läser om och om igen hur hästar som sålds som snälla och lugna plötsligt blir ohanterliga och farliga, och köparen påstår att...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
5 625
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
6 924
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 724
Senast: Solstig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp