Förstört forum

B

**BORTTAGEN**

Hej Gunnar. Har inte varit här på ett tag bla. pga att vi travare inte får skriva vad vi vill. Men nu blir jag nästan mörkrädd. Vad har "lång man" "stigbyglar när man rider travare" odyl med tävla trav att göra Men bara att konstatera fakta. Här har vi travare inte att göra. Hur kan man misshandla något som tävla trav är misshandlat. Hoppas du är nöjd!!! Vi fortsätter att vara på andra forum.
Ha det bra
 
Jag håller med dig angående dessa två trådar, och har nu flyttat dem till andra bättre lämpade forum.

Men varför inte skicka en Synpunkt till moderator om du hittar någon olämplig tråd, både hon och jag är vanliga människor som ibland missar saker och gör fel.

Vi försöker göra en så bra sida som möjligt för alla här.

Jag har fått uppfattningen att du endast vill ha sidan så att den är så bra som möjligt för just dig.

Travsidan fungerar bra anser jag, den kan säkert bli ännu bättre bland annat genom synpunkter från användarna/travfolket.
Dock tror jag att du tyvärr inte tillför så mycket i en sådan diskussion. Hittills har du, i mitt tycke, varit väldigt enkelspårig och negativ i dina många inlägg.

Jag hoppas att du kan ha nytta och glädje av travdiskussionerna här på Bukefalos. Om du inte har det föreslår jag att du inte går in här. :devil:

Övriga intresserade får gärna komma med synpunkter på förbättringar av travsidorna.
 
Hejsan,

För mig som börjar så smått att bli lite nyfiken på att ta reda på lite mera om hur det funkar med ponny trav, så tycker jag att Trav sidan är bra, man kan läsa lite om vad som händer på banan, osv.

Jag tycker att det är bra att man som novis innom trav sporten kan få läsa lite hur andra gör och varför, för att sen kanske våga sig på en eller annan fråga/tråd och hoppas att den inte ska vara "dum" eller att den tas bort, och att någon dessuton vill svara :)

Jag gillar Trav forumet iallfall :):
 
Hej G.
Jag har oxå lite önskningar om travsidan...detta t ex med aveln, hur olika avkommor generellt blir med olika hingstar, med linje avel av vissa linjer..överhuvudtaget diskutera "våra" hingstar och vad man har för erfarenheter av deras avkommor...psyke, steg, ev skador som nedärvs...detta går inte att diskutera på avelssidorna då man vill ha in frågor som egentligen skall placeras på olika forum...tittar man på dessa sidor om travaveln så ramlar travfrågorna fort bort och förblir osvarade...alla andra hingstar tar för stor plats :crazy:
det känns som lönlöst att skriva en tråd om aveln där...för att inte prata på alla färger som tar upp stor plats :crazy:

kan man inte få diskutera våran avel på travsidan...det är ju ändå ingen annan än vi som är intresserade av hur t ex Alf Palema påverkar sina avkommor..för hursomhelst så är vi ju en väldigt liten grupp i avelshänseende
sen finns ju många trådar på trav som byter inriktning mitt i tråden t ex....vrför ställer hästen in höger bak i kurvorna o dyl..varför vill den inte ställa huvudet rätt , varför hänger den på vänster töm??? massa såna frågor som "Bara" vi förstår vad som menas med
Nu tex på tråden om "jag ger upp" har det ju till slut blivit en ren veterinär tråd...fast det är ju oundvikligt att låta bli att komma med vissa råd......
KAN du inte rucka lite på ramarna för oss, jag känner mig lite frustrerad ang travsidan...det finns saker man vill diskutera men man låter hellre bli

;)OCH jag vet att jag kanske inte är gladast av all jämt...men irl är jag en ruskigt trevlig prick :rofl: :rofl:
 
Bara det här med aveln. Jag tror nog inte att det beror på att andra hingstar tar för stor plats på hingst-forumet - det ligger ibland islandshingst-frågor där och de drunknar inte i några andra trådar. Tvärtom letar islandshästfolket noga upp dessa och de får oftast mycket bra svar där trots att de flesta trådar INTE handlar om islandshingstar där. Alltså tror jag mest att det är vana - skulle de travmänniskor som är intresserade av avel börja gå in på hingstforumet regelbundet och skriva sina funderingar där så skulle ni säkerligen också kunna ha en hel del intressanta diskussioner också.

Vad gäller det andra är det klart att trådar få sväva ut, det går ju inte att undvika. Jag jämför återigen med islandshäst, där spåras det ur lite då och då :D men spårar det ur för mycket så flyttas tråden ibland. Det nya systemet med hänvisningar när man flyttar trådar gör att det inte spelar så stor roll, oftast fortsätter diskussionerna på det andra forumet också.

/Erica
 
fast jag tycker att jag provat...men ledsnar när man inte får respons...som t ex nu nyligen med silver/wired pine...jag vill ju oxå att det skall funka men det gör det ju inte...aveln tycker jag är jätteintressant inom travet och så känns det helt döfött att diskutera.....islandhästarna är ju en större "ridgrupp" än oss travare..vi står som utanför allt...frånsett galoppen som verkar ännu trögare...jag bara bönar o ber litegrann :bow: :bow: :D :DKan man inte på prov iallafall se...blir det inget gensvar på travsidan heller så får man väl lägga ner tanken, men åtminstone prova...
 
När jag går in på Bukefalos är jag mest på trav och galopp, jag har inte tid att vara någon annan stans, och som Martha säger, det blir ingen respons om man ska behöva leta efter trådar som egentligen enbart har med travare att göra på alla sidor...
Egentligen kan jag inte förstå varför inte monté får ligga under trav också, är inte det samma sak, bara en förgrening från travet? Anser jag i alla fall, framförallt nu när STC har kommit fram till att det ska anordnas riktiga montétävlingar med poäng och så precis som inom travet...
 
Nu har jag skrivit 2 st trådar på hingstforumet...nada svar :( däremot har jag privatmessat med en och haft en intressant diskussion om aveln......)
snälla GUNNAR....har du inte märkt den flygande feen som virvlar runt ditt huvud och ber om avelsfrågor på travforumet :rofl:
 
Det räcker med att bara gör endast ett undatag så kommer resten av horden och vill bli undantagna de också. Lika regler för alla är det enda tänkbara.
 
Heter du GUNNAR????? :rofl: :rofl: Näää, skoja bara...ärligt så har den ena tråden på hingstar fått lite sprutt faktiskt...hoppas det håller i sig ;)
fast vi är ju faktiskt en väldigt lite grupp i det stora hela.....tycker jag :crazy: ;)
 
Vi handikappryttare, som rider vanlig ridning, gymkhanatränar, kör häst, dresserar och hoppar på låg nivå. Vi är ju också en egen liten grupp... Vi måste ju också få hålla våra rid, dressyr, hopp och kördiskussioner för oss själv då, eller hur??? :rofl:
 
Ganska småaktigt småtaskigt faktiskt...skillnade är ju hingstarna...vi har ju bara "våra", det finn ju ingen som betäcker med en varmblodshingst förutom vi
men i dressyr/hopp/handikapp och allt vad det är rullar ju de andra hingstarna på...med hbloch fbl hingstar kan man ju få en "ridhäst" som passar ens mål....förutom en travare :(
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag har en hanhund på ungefär 1,5 år. Han är min första hund, så jag skulle behöva lite hjälp på traven. Han ska nu börja på...
Svar
10
· Visningar
1 125
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 724
Senast: Solstig
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 229
Senast: Fiorano
·
Ridning Hej! jag har ett problem med mitt ungsto. Hon har fått för sig att ta tag i bettet, dra ner huvudet och sticka, främst i galoppen...
Svar
13
· Visningar
1 925
Senast: mily
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp