Försvunna email - Virus? spywares?

P

popeye

Har haft en del problem med min dator på sistone, men efter att ha kört norton och McAfee för virus, och pestpatrol, ad-aware oh Spyware doctor tycker jag att jag borde ha fått bort det mesta. Internet går snabbare än innan, men jag har märkt att vissa email inte verkar komma fram. Jag har vanliga teliaadresser, och när jag provskickar till mig själv kommer de fram. Men när jag skickar från t.ex. Hotmail, eller väntar på mail från vänner och bekanta så dyker de aldrig upp. Jag har ingen brandvägg eller skräpfilter på min mail. Vart kan de ha tagit vägen? Vad kan jag göra för att få igång mailen igen?
Alla inställningar stämmer när man tittar på outlooks kontoegenskaper.
Är det bara formatera om som gäller? :cry:
 
Sv: Försvunna email - Virus? spywares?

Är det bara när du eller nån annan skickar till dig på din telia-adress?

Vet att Telia nyligen infört reverse-lookup, dvs att deras mailsystem frågar det skickande systemet om användaren som skickar verkligen finns där (för att stoppa spam).
Detta ställer till problem för många då även det skickande systemet måste vara konfigurerat för detta och den konfigurationen är inget man kan göra på sin mailklient, utan den måste göras i systemet, altså hos internetleverantören eller hos hotmail osv.

Om telias system inte får något svar tas mailen inte emot.

Kan inte svära på att det är det som är problemet, men det låter så!
 
Sv: Försvunna email - Virus? spywares?

ok, Tack!
Ska ringa telias support imorgon och höra efter!
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är kanske för dum för att få ha dator! :eek: Jag har virus på min dator. Mina två virusprogram (Norton och VirusBuster) var...
Svar
4
· Visningar
779
Senast: Marvin
·
C
IT & mobiler Sitter vid min mammas dator, internet har inte fungerat på månader, nu har jag fått igång det (tillfälligt, mycket strul, går inte att...
2
Svar
34
· Visningar
2 959
Senast: Ragatan
·
A
IT & mobiler Får du virus på din dator, prova dessa saker i denna ordning: 1. Prova först att göra en systemåterställning. 2. Avaktivera ditt...
2 3
Svar
57
· Visningar
8 441

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp