Förvara kanel&kakao

Jag har alla "pudriga" saker i zip-pÄsar. Inte lika tillfredsstÀllande som snygga burkar, men lÀttare att fÄ plats med kartonger och pÄsar om det inte finns optimala förvaringsburkar.

Kryddor som inte fÄr plats i medicinburkar bor i snygga glasburkar som jag köpt för att de Àr matchande och stapelbara. SÄnt jag Àr rÀdd att tappa i golvet Àr istÀllet omhÀllt till gamla vitaminburkar av den lite snyggare modellen. Kryddor i pÄse tycker jag tappar i smak pÄ nÄgra veckor. :meh:

20230129_143454.jpg



(Kryddorna som anvÀnds varje dag ligger i en lÄdinsats, avskyr att behöva rota i ett skÄp nÀr jag har maten pÄ spisen.)
 
Som sagt det Àr ett alternativ om man har platsen för förvaring av dessa och slipper riskera att fÄ burkar i huvudet vid letande i skÄpet. Har visserligen lite burkar bara för att men hÄller nere bestÄndet pga aldrig anvÀnds.
Sedan flÀkten brakade ihop och jag installerade en ny (innan var det kaos!) sÄ har jag kryddburkarna stÄendes kategoriserade i smartstorelock, dÄ kan man ta ut en hel bricka utan att fÄ nÄt pÄ sig. Och pÄsarna ligger i smartstore ocksÄ.

Kanel finns i mÄnga storlekar pÄ burk.

65B377C9-C8C1-4CEE-95AF-FC8CC951B8B3.jpeg
 
Sedan flÀkten brakade ihop och jag installerade en ny (innan var det kaos!) sÄ har jag kryddburkarna stÄendes kategoriserade i smartstorelock, dÄ kan man ta ut en hel bricka utan att fÄ nÄt pÄ sig. Och pÄsarna ligger i smartstore ocksÄ.

Kanel finns i mÄnga storlekar pÄ burk.

Ja, smartstorelÄdorna Àr suverÀna för överskÄdlig förvaring av smÄsaker. :) Vi har de genomskinliga, bÄde till mat och i badrumsskÄpet.

20230129_155106.jpg



Jag önskar att fler rÄvaror skulle vara förpackade som sockret, i en riktigt tÀt, stÄende pÄse med hÀllpip. Noll spill, ingen risk att fÄ in ohyra! Hade de inte varit sÄ dyra hade jag köpt ett gÀng "food stashers" eller "food huggers" i silikon, för det finns inte plats i skÄpen för att börja hÀlla över allt i plastburkar som inte Àr helt storleksoptimerade... :meh:
 
Äsch, jag fick inte riktigt ihop till bingo för Kockens avskaffade wokkrydda som @ameo efterlyste i @Piaff s kryddlĂ„da. Men ganska nĂ€ra.

Kockens Wokkrydda

InnehÄllsdeklaration: 45% salt, paprika, ingefÀra, kryddor (cayennepeppar, kyndel, rosmarin, timjan, vitlök, vitpeppar), svartpeppar, dragon, koriander, klumpförebyggande medel (E552).

Saknar koriander, vitlök och paprika och salt.

kryddor.png
 
Äsch, jag fick inte riktigt ihop till bingo för Kockens avskaffade wokkrydda som @ameo efterlyste i @Piaff s kryddlĂ„da. Men ganska nĂ€ra.

Kockens Wokkrydda

InnehÄllsdeklaration: 45% salt, paprika, ingefÀra, kryddor (cayennepeppar, kyndel, rosmarin, timjan, vitlök, vitpeppar), svartpeppar, dragon, koriander, klumpförebyggande medel (E552).

Saknar koriander, vitlök och paprika och salt.

Visa bifogad fil 111595
Paprikan och vitlöken Àr i stora burkar i lÄdan under, saltet stÄr pÄ bÀnken. Koriandern Àr med!
image.jpg
 
Vi har en smart och snygg grej i trÀ pÄ köksbÀnken som man kan rotera. Tror att det fÄr plats med 16 sÄna vanliga krydd glasburkar i den sÄ dÀr har vi de som anvÀnds mest. Resten stÄr i en lÄda i skÄpet över köksflÀkten.
 
Vi har en smart och snygg grej i trÀ pÄ köksbÀnken som man kan rotera. Tror att det fÄr plats med 16 sÄna vanliga krydd glasburkar i den sÄ dÀr har vi de som anvÀnds mest. Resten stÄr i en lÄda i skÄpet över köksflÀkten.
En lazy Susan?
 

Liknande trÄdar

S
Övr. Hund Jag Ă€r verkligen förtvivlad! :cry: Min Ă€lskade schĂ€fertik hĂ€nger pĂ„ en skör trĂ„d och det verkar snart som att alla Ă€r emot henne. För...
Svar
11
· Visningar
1 136
Senast: bestatjejen
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp