Förvara kanel&kakao

_Elly_

Trådstartare
Min kanel hamnar överallt i skåpet trots klämmor och/eller vikning. Skulle behöva något i stil med liten avtorkningsbar plastficka eller supersmal låda men vettefan vad jag ska söka på:confused:

Har någon förslag på bra burk att ställa ner kakaoförpackningen tas det gärna emot också :D Inte så bra utrymme för större burkar.
 
Min kanel hamnar överallt i skåpet trots klämmor och/eller vikning. Skulle behöva något i stil med liten avtorkningsbar plastficka eller supersmal låda men vettefan vad jag ska söka på:confused:

Har någon förslag på bra burk att ställa ner kakaoförpackningen tas det gärna emot också :D Inte så bra utrymme för större burkar.
Kakaon kanske du kan hälla över i någon liten matlåda? Jag brukar spara små glasslådor i plast, som min kompis organiserat mitt skafferi med och hällt tex kakao, kokos och liknande i. Skrivit liten etikett på. Kanelen kan du hälla i liten glasburk. Tex om du ätit köpt pesto, så kan man ta den lilla glasburken :)
 
Kakaon kanske du kan hälla över i någon liten matlåda? Jag brukar spara små glasslådor i plast, som min kompis organiserat mitt skafferi med och hällt tex kakao, kokos och liknande i. Skrivit liten etikett på. Kanelen kan du hälla i liten glasburk. Tex om du ätit köpt pesto, så kan man ta den lilla glasburken :)
Kakao hamnar verkligen överallt när jag försöker hantera det :o Så bäst om den vore skyddat i plastlåda så att jag kunde spilla i en sådan istället för... På alla lediga ytor:laugh:

Kanel dock borde kunna få vara i något liknande tills smal förvaring hittas:idea: Besvärligt när man ser sin optimala förvaring framför sig men den inte verkar existera haha
 
Kakao hamnar verkligen överallt när jag försöker hantera det :o Så bäst om den vore skyddat i plastlåda så att jag kunde spilla i en sådan istället för... På alla lediga ytor:laugh:

Kanel dock borde kunna få vara i något liknande tills smal förvaring hittas:idea: Besvärligt när man ser sin optimala förvaring framför sig men den inte verkar existera haha
Kanel och andra kryddor förvara jag i kryddburkar eller passande glasburk. Jag bakar mycket bullar med kanel så det finns mycket hemma och förvaras i största glasburkar som finns hemma. Kakao förvaras i burken det kommer i annars hade jag förvarat det i största glasburk som finns i hemmet.
 
Kanel och andra kryddor förvara jag i kryddburkar eller passande glasburk. Jag bakar mycket bullar med kanel så det finns mycket hemma och förvaras i största glasburkar som finns hemma. Kakao förvaras i burken det kommer i annars hade jag förvarat det i största glasburk som finns i hemmet.
Har glasburkar men behöver något hela förpackningen går ner i pga spillrisk. Är så less på kakaodamm att jag inte vill hälla över hela förpackningen i något helst :D Glasburkar är jobbigt i skåpet där jag måste ha bakgrejerna men kan nog vara enda lösningen för kanelen.
 
Såg att bilden inte kom med i trådstarten men är denna modell
Screenshot_20230127_195455.jpg
 
Har glasburkar men behöver något hela förpackningen går ner i pga spillrisk. Är så less på kakaodamm att jag inte vill hälla över hela förpackningen i något helst :D Glasburkar är jobbigt i skåpet där jag måste ha bakgrejerna men kan nog vara enda lösningen för kanelen.
Ok kanel har jag i kryddskåpet. Obs 2*60 cm skåp 3 hyllor med hemmagjord extra hyllor för kryddor...

Mycket kryddor finns. Kakao på bokhyllan i skafferiet kanel i kryddskåpet...
 
Förvaras i glasburk här. Köper alla kryddor i sådana påsar eller från kryddföretag antingen butik eller på marknad hälls över i antingen kryddburkar eller passande glasburk. Caviar-konserverad grönsak beroende på storlek på krydda.
Stor rasrisk pga trångt här så vill helst inte ha glasburkar :laugh:
 
Vi har två vägghyllor i köket med burkar till kakao, vaniljsocker, florsocker, bakpulver osv.
Blandade storlekar beroende på vad som är i.
Tycker det är väldigt trevligt och praktiskt 😁
 
Ikeas ramhyvlar längst bak. En bit startkäpp rad två och längst fram typ tacoburkar längst fram.

Obs bilden visar en hylla av 3. Och 1/3 skåpet...... Mycket kryddor hos oss
 

Bifogade filer

  • 20230127_211935.jpg
    20230127_211935.jpg
    324,9 KB · Visningar: 70
Min kanel hamnar överallt i skåpet trots klämmor och/eller vikning. Skulle behöva något i stil med liten avtorkningsbar plastficka eller supersmal låda men vettefan vad jag ska söka på:confused:

Har någon förslag på bra burk att ställa ner kakaoförpackningen tas det gärna emot också :D Inte så bra utrymme för större burkar.
Köp kanel på burk?:D Eller spara en tom kryddburk om du köper på påse?=)
 
Köp kanel på burk?:D Eller spara en tom kryddburk om du köper på påse?=)
Ja precis jag sparar alla ev kryddburkar eller glasburkar allt från caviar till glasburkar för förvaring av kryddor sylt gelé eller inläggningar. Idag köper jag kryddor enbart i lösvikt eller på påse....
 
Köp kanel på burk?:D Eller spara en tom kryddburk om du köper på påse?=)
Har ökat min åtgång rejält under 2022 så burkar var inget alternativ längre :laugh: Tveksamt om jag har kvar någon burk, svårt att rymma i vanlig storlek på kryddburk också.
 
Ja precis jag sparar alla ev kryddburkar eller glasburkar allt från caviar till glasburkar för förvaring av kryddor sylt gelé eller inläggningar. Idag köper jag kryddor enbart i lösvikt eller på påse....
Som sagt det är ett alternativ om man har platsen för förvaring av dessa och slipper riskera att få burkar i huvudet vid letande i skåpet. Har visserligen lite burkar bara för att men håller nere beståndet pga aldrig används.
 
Stor rasrisk pga trångt här så vill helst inte ha glasburkar :laugh:
Lägg sådana där små (eller lite större) kryddburkar i en låda. Endera en vanlig kökslåda, eller i en lagom stor förvaringslåda som ställs in på en hylla.

I en kökslåda så kan man lägga burkarna snyggt, så att det går att se vad som finns i dem.

Jag köper "påsar" med kryddor, t.ex. kanel, som jag häller i begagnade kryddburkar för respektive krydda.
 
Jag förvarar kanelen i en stor kryddburk. När den är slut köper jag en refillpåse och häller i den stora kryddburken det står kanel på.

Kakaon kommer i en bra burk redan.
 

Liknande trådar

S
Övr. Hund Jag är verkligen förtvivlad! :cry: Min älskade schäfertik hänger på en skör tråd och det verkar snart som att alla är emot henne. För...
Svar
11
· Visningar
1 139
Senast: bestatjejen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att rensa i kalendern
  • Utbränd? Vad händer?
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Löss
  • Världscupsfinalerna

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp