Förvara täcken.

Solhäst

Trådstartare
Hej, är det någon som har den bästa och snyggaste lösningen på att förvara täcken på utan att det ser stökigt ut?
 
Torra täcken hänger på krokar högt upp så att hela täcket hänger i luften. Lätt att hitta rätt täcke och mycket funktionellt. (Jag kan verkligen inte med doften/stanken som blir i ett täcke som legat ihopvikt i garderob/låda. Även om de var rena och torra när de lades dit tycker jag att de luktar mögel.)
 
Jag har täcken i förvaringspåsar från Ikea eller i originalförpackningen. Har de staplade på hyllor.
 
Om det finns utrymme och takhöjd, häng dem på täckesgalgar. Tätt när de är torra, glest när de ska torka.
 
Jag har mina täcken som är i bruk för säsongen men inte används på häst för tillfället på täckesgalgar, brukar vara två per häst eller så. Rena täcken förvaras på hyllor i plastbackar med lock för att förhindra att möss bosätter sig bland dom. Nu delar mina hästar mer eller mindre på alla täcken så backarna är märkta med vilken typ av täcken som finns i.
 

Liknande trådar

Utrustning Skulle behöva laga ettbarnspolitiken täcken, var hittar jag de bästa laglapparna? Verkar smidigt att bara klistra på en lapp över hålen...
Svar
1
· Visningar
344
Utrustning Hej! vad tycker ni om hööks nya design på täcken mm? Jag är inte förtjust i den alls. Undrar hur kvaliteten kommer vara och passform...
Svar
9
· Visningar
948
Utrustning Är det någon som lagat utetäcke med gott resultat? Hur? Har för några v sedan köpt nytt täcke till häst. Valde att betala lite mer än...
Svar
19
· Visningar
1 169
Senast: skiesabove
·
Hundhälsa Var nån som sa att torrfoder (öppnad förpackning) bör förvaras i frys om man inte förbrukar paketet inom 20 dagar. Vet nån om det...
Svar
8
· Visningar
989
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp