Förvara tomglas/burkar

Venus_in_Furs

Trådstartare
Vi bygger hus och allt ska planeras i minsta detalj. Vi skulle vilja ha en lösning för glasburkar/flaskor samt pant att förvara i groventrén innan allt ska vidare s.a.s. Vi vill helst inte ha nåt från IKEA och helst inte plast, annars gillar jag deras stapelbara lösning. Hur har ni löst detta?
 
Idag har jag sex-sju papperskassar (för plastförpackningar, pappersförpackningar, metall, tidningar, glas, pantflaskor) på golvet i ett hörn av köket. Fantastiskt omysigt. Planen är att placera ett 1,5 m brett underskåp/bänkskåp (ur samma modellserie som resten av köket) på samma plats, med höga utdragbara lådor längst ner som kassarna kan stå i. Borde bli praktiskt och dessutom finns utrymme för ytterligare en halvhög utdragslåda ovanför kassarna.

Jag har kommit fram till att jag vill ha den mellanförvaringen så nära köket som möjligt, eftersom det är där avfallet skapas. Jag vill inte behöva gå till någon annan del av huset med varenda konservburk, mjölkkartong eller ölflaska.
 
vi har 2 hyllor i tvättstugan med plastlådor för papp, plast, ,metall och glas. Tidningar hamnar i en korg i köket som töms i pappkasse. Pantflaskor hamnar i en stor påse i tvättstugan
Funkar bra
 
Vi har en rad med vita metalltunnor med lock (tvättunnor, Knodd IKEA 40 l) för all återvinning. Ser snyggt och städat ut och är lätt att bara lyfta ut påsen och ta med sig när det är fullt.
 
Vi har Ikeas återvinningsprylar under diskbänken. Alldeles för små men bästa lösningen eftersom vi har dåligt med utrymmen.
Jag vill ha något som jag kan ta direkt till återvinningen, vill inte behöva plocka om eller så.
Ikeas är ju som en hink, bara att ta med när den är full. Jag vill ha det smidigt.
Får plats med fem stycken. En är plast en är glas och metall i samma (sorterar på återvinningen) matavfall, sopor, plastpåsar.

Tidningar i en garderob då det blir så mycket. I en pappkasse eller lagom kartong.
Pant i påse i garderob.
 
Vi har inrett skåpet under vasken som en enda stor låda där man sen har plats för ett helt gäng hinkar, 4 stora hål och 2 små. När det blir fullt där så har vi en hylla i garaget där vi samlar tills det är dax för att åka till återvinningen.
 
Vi har inrett skåpet under vasken som en enda stor låda där man sen har plats för ett helt gäng hinkar, 4 stora hål och 2 små. När det blir fullt där så har vi en hylla i garaget där vi samlar tills det är dax för att åka till återvinningen.

Sådär tror jag nog att jag också vill ha. Jag åker inte till återvinningen för en enda påse/hink när den blir full, samtidigt vill jag heller inte ha stor förvaring inomhus med säckar. Tycker det är lättare att tömma små påsar på återvinningen än en stor sopsäck. Så alternativet är ju att ha mindre hinkar inomhus som sedan när de blir fulla får förvaras någon annanstans tills det blir tillräckligt för att åka iväg med allt. Just nu är det bastun som är förvaring men det är inte optimalt... Så blir till att fixa plats i garaget här med tror jag.
 
Vi hade först ikeas små hinkar under diskbänken men blev galen på att behöva tömma de hela tiden. Nu har vi deras stapelbara plastlådor och det är ju sjukt fult för vi har dom i köket, plus kassar till pant och papper. Men vi har provat att ha de i källaren och då orkade ingen gå med en burk eller en tidning så då samlades allt på bänken i stället.. 🙄 Tycker att det är jättesvårt att komma på något bra!
 

Liknande trådar

Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
2 783
Senast: tanten
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
20 625
Senast: Klara
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
33 567
Senast: Hedinn
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 080
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp