Förvaring av benskydd

Pancakes

Trådstartare
Hur förvarar ni era benskydd?

Är det olika för olika benskydd, har ni separat plats för blöta benskydd?
 
När jag hade häst brukade jag borsta av dom, var de torra så brukade ja sätta ihop dom och förvara i garderoben/skåpet jag hade i sadelkammaren. Var de blöta hände de ibland att de fick hänga en och en på täckeshängaren utanför boxen tills de torkat.
Nu hade jag inga speciellt dyra skydd förvisso, men hade det varit det hade jag nog inte satt ihop dom och förvarat dom i garderoben ändå, fast gärna så de kan torka tror jag. Svårt att säga i och med att jag inte har häst längre. :p
 
Har tidigare haft dem i ryktkorgen (har en kundkorg) om torra, ihopsatta, om blöta, hängandes på tork över kanten. I nuvarande stall finns korgar för förvaring av sånt i det isolerade utrymmet vi har vattnet i så nu har jag dem i en korg på väggen där.
 
Lägger upp dem på tork en och en på plankan i selkammaren, när de är torra läggs de med i rätt korg.
 
Jag har gallerkorgar i mitt skåp i sadelkammaren, har benskydd i två sådana. Om de är blöta hänger jag på tork, vi har torkplats i sadelkammaren över ett element.
 
Jag köpte en billig skoförvaring på Ikea och satte på boxen. Stoppade torra benskydd däri. Blöta hängdes i torkrummet.

När jag hade eget hade jag trådkorg på boxen samt plastbackar. Blöta torkade på element eller hängda på pinne beroende på.
 
Har en korg med benskydd och sätter paren i varandra.
Blöta skydd hängs upp och smutsiga skydd läggs i en hög på golvet i väntan på tvättning :p
 
Vi har hyllkonsoler upppsatta på väggen. Det är jättesmidigt att hänga benskydd på pinnarna, blöta som torra! Det är alltså inga hyllor, utan bara metallskenor på väggen med utstickande konsoler på. Tror de är från Ikea.
 
Har en verktygslåda, sådan där enkel med handtag i mitten utan lock. Lägger inga jätteblöta benskydd där men är dom lite blöta så hamnar dom där i. Tycker det är smidigt då skydden är lätta att ta med både vid resa och även från och till sadelkammaren.
 

Liknande trådar

Utrustning PS har ju tyvärr inga benskydd i x-full, så vågar man chansa och köpa full istället? Är det någon Bukefalist med en x-fullhäst som har...
Svar
14
· Visningar
826
Senast: WBanna
·
Trädgård & Växter Har ni några bra lösningar på förvaring av fröpåsar. Mina blir bara ett enda kaos. Helst skulle jag vilja ha någon typ av kartotek så...
Svar
19
· Visningar
532
Senast: manda
·
Utrustning Använder inte benskydd annars men tänkte köpa reflexbenskydd på Hööks nu i höst, men vet inte vilken storlek jag ska välja. Har två...
Svar
5
· Visningar
442
Hemmet I dagsläget har jag ett kakfat i 2 våningar för förvaring av frukt, lök etc men letar nu efter nåt snyggare. Hur förvarar ni andra...
Svar
3
· Visningar
351
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp