Förvaring av reflexer

Hymra

Trådstartare
Jag har tidigare förvarat mina reflexer i en plastlåda med lock, hängt upp något om det varit blött.
Det har blivit fuktigt och flera av reflexerna är fuktskadade / har vad som ser ut som mögelsporer.
Nu har jag köpt allting nytt och vill såklart att reflexerna inte ska bli fuktskadade.
Plastlåda med lock går helt bort denna gång. Jag funderar att låta ländtäcket hänga på sadeln?
Troligtvis behöver kanske alla reflexer hänga? Hur förvarar ni era reflexer? Vi har sparsamt om hängutrymme och
det vore praktiskt om reflexerna kan förvaras samlade och lätt tas med till skötselspilta :) Ilandsproblem!
 
Jag har mina i en tygpåse i garderoben. Ett tips är annars att hänga benreflexerna på undersidan av sadel hängaren om ni har såna vanliga i metall.
 
Har en korg i mitt skåp, hänger upp utanför om de är märkbart blöta. Om jag hänger upp dem fäster jag alla mindre reflexer på bröstan, då är det även lätt att få med sig dem, bara ta bröstan och ländtäcket.
 
Kör en variant av @kem s idé. Jag länkar alla benreflexer med varandra (blir en girland av reflexer) och fäster även bröstan däri. Hänger upp under sadeln om det behöver torka, lägger i en öppen korg i mitt skåp om torra.
 
Benreflexerna hänger på täckeshängaren på boxdörren (vi hänger våra täcken på annat ställe) utan den används till annat tex benskydd, boots, reflexer...
Min reflexväst hänger ligger i en påse, blir den blöt så får den torka innan den åker i påsen. Ländtäcket (tunnt) ligger på sadeln i sadelkammaren, det tjockare reflexländtäcket hänger bland täcken.
 
Jag har en nätpåse där jag förvarar alla reflexer. Är de blöta så hängs de på tork på krokar ovanför elementet (har eget stall). Blir oftast att benreflexerna hänger där hela vintern efterom att vi alltid har snö och då blir dem fuktiga. Reflextäcket ligger i en öppen trälåda om det är torrt, är det blött hängs det också på tork ovanför elementet eller i rummet där vi torkar täcken.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp