Förvaring torrfoder

Nahar

Trådstartare
Har av hälsoskäl fått gå över till torrfoder. Hur förvarar en stora mängder på ett bra sätt? Säckarna går inte att återförsluta, och jag vet att mössen här, även om de sällan kommer in i huset, inte har några problem med att gnaga sig igenom hårdplast. Mina egna torrvaror har jag i glasburkar men skulle bli typ 50 glasburkar för en säck foder :rofl: Tunnor, finns det att köpa någonstans? Eller något mussäkert skåp?
 
Har av hälsoskäl fått gå över till torrfoder. Hur förvarar en stora mängder på ett bra sätt? Säckarna går inte att återförsluta, och jag vet att mössen här, även om de sällan kommer in i huset, inte har några problem med att gnaga sig igenom hårdplast. Mina egna torrvaror har jag i glasburkar men skulle bli typ 50 glasburkar för en säck foder :rofl: Tunnor, finns det att köpa någonstans? Eller något mussäkert skåp?
Soptunnor verkar inte möss ta sig igenom
Förvarar solrosfrön och havre i sådana
 
Granngården fodertunnor till häst om man ska ha stora mängder. Annars kan man prata med restauranger och liknande som köper salgurka, sylt och liknande i stora hinkar med lock om man kan få några från dem.
Förr fick duraffärerna burkar och hinkar av sina leverantörer, att lotta ut/dela ut bland sina kunder. Men det har blivit stopp på det, då många leverantörer säljer foder och annat själva via sina internetbutiker.
 
Granngården fodertunnor till häst om man ska ha stora mängder. Annars kan man prata med restauranger och liknande som köper salgurka, sylt och liknande i stora hinkar med lock om man kan få några från dem.
Förr fick duraffärerna burkar och hinkar av sina leverantörer, att lotta ut/dela ut bland sina kunder. Men det har blivit stopp på det, då många leverantörer säljer foder och annat själva via sina internetbutiker.
Jag hittar bara fodertunnor i plast när jag letar.
 
Jag hittar bara fodertunnor i plast när jag letar.
Ah... sorry läste inte den detaljen. Katten sitter på tangentbordet, så partiell läsning... :D


Som gammal kattuppfödare, saknar jag tiden då djurbutikerna som sagt fick sponsormaterial... Jag hade två jättefina plåttunnor för 4 kg torrfoder i varje.
 
Bara en liten varning, köp inte för stora mängder på samma gång eftersom öppnat torrfoder blir lätt lite härsket efter ett tag, även om man försluter det väl. Det var av den anledningen jag alltid köpte 2-3l påsar till Nikita.
 
Bara en liten varning, köp inte för stora mängder på samma gång eftersom öppnat torrfoder blir lätt lite härsket efter ett tag, även om man försluter det väl. Det var av den anledningen jag alltid köpte 2-3l påsar till Nikita.
7,5 kg på två katter med fri tillgång borde gå åt i tid? Förvaras kallt också.
 
Har du bild eller länk? Soptunnor kan se ut på många sätt :D
Jag har gröna på hjul 140 liters
Sådana som står vid varje hus ;)
I alla fall där jag bor :)
Men de är gräsligt fula faktiskt
Men de är ju i plast och det kanske du inte ville ha :confused:
De verkar dock väldigt mussäkra
 
Förvaras mustätt, utan att tillföra onödigt med luft, och svalt, så har du gjort vad du kan.

Jag har (efter min veterinärs förslag) torrfoder i "veckoförpackning" i en vanlig matlåda, så att jag inte behöver rota runt i säcken varje dag.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hur förvarar ni er hundmat? Jag har inte hittat någon bra lösning så än så länge får maten vara kvar i säcken som står mitt på...
2
Svar
28
· Visningar
7 116
Senast: Flixon
·
S
Hästvård Hej! Jag har ett sto på drygt tre år som vi kan kalla Julia. Jag har haft henne sedan hon var ungefär nio månader. Sedan i princip...
2
Svar
25
· Visningar
6 766
Senast: Madick
·
Islandshäst Jag knåpar och knåpar på Tyttes foderstat. För ett tag sedan tyckte jag att han gått upp i hull och såg lite rundare ut, men så leker...
2
Svar
27
· Visningar
2 373
Senast: Freyja_bus
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 780
Senast: kem
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp