Foglossning???

Status
Stängd för vidare inlägg.
M

moondance

Detta ord dyker ju upp lite 'överallt'. Jag har sökt & sökt, letat & letat, men jag har inte hittat något svar på vad det betyder. Så är det någon vänlig själ här som skulle vilja förklara vad det betyder??? ;) Vore såå tacksam!!! :bow:
 
Sv: Foglossning???

Finns säkert någon här som kan ge ett medicinskt riktigt svar, själv kan jag bara säga att ordet betyder; ONT! För mig kändes det som att bäckenet rasade ihop och allt därnere kändes trasigt. Det är väl fogarna i bäckenet som mjukar upp sig för att göra plats för barnet eller nåt liknande...?
 
Sv: Foglossning???

Bäckenet ska mjukas upp i fogarna inför förlossningen, många drabbas dock alldeles för tidigt av detta och det gör alldeles för djävligt ont. Det känns som om benen låser sig när man går och det molvärker hur man än gör.
 
Sv: Foglossning???

Som Mimmipigg skriver så stämmer det, och det är lättare att gå baklänges än framlänges.
Hade det med sonen vilket gav mig kryckor redan i 5 månaden.
 
Sv: Foglossning???

jo det är ju brosket som ska luckras upp ja.. Hade också det. Svårt att beskriva hur det känns, det tar liksom emot(ont) när man rör på benen.+ att tyngden uppifrån frestar på.
Hade bråttom en gång till bussen så jag sprang typ 20 meter (9:e mån). Jä**ar vad ont jag fick!!! Det försvinner efter förlossningen, men det blir tydligen värre iom kommande graviditeter..
 
Sv: Foglossning???

Det behöver inte nödvändigtvis bli värre för varje graviditet.
Jag hade nästan inga problem alls första graviditeten. Andra blev jag sjukskriven redan vid ultraljudet och tog mig periodvis fram med hjälp av kryckor. Nu i tredje graviditeten har jag klarat mig riktigt bra fram till nu, vecka 35 typ... Förra gången var det i princip bara bakre fogarna som spökade, denna gång är framfogen betydligt mer påverkad..
 
Sv: Foglossning???

gladys skrev:
Då kanske man vågar sig på en till.. :p
Absolut! det behöver inte alls bli värre nästa gång. jag har träffat flera som varit med om samma som jag, dvs att de inte blivit värre o värre. jag har dessutom tätare mellan tvåan o trean än mellan ettan o tvåan, så det argumentet faller också..
 
Sv: Foglossning???

Det behöver inte bli värre! Har flera jobbarkompisar som berättat att de hade jävulska smärtor med första och inga alls med andra! Jag hoppas på det....... :smirk: (Fast tyvärr så finns det ju de som hade etter värre med andra också :cry: )
 
Sv: Foglossning???

Första barnet var värst för mig, andra något bättre, tredje i princip inga foglossningsproblem alls.
Jag läste någonstans att de tror att det är p-pillren som kan vara orsak till att foglossningarna ökar. I min mammas generation, 40-talisterna, var det visst ganska ovanligt.
 
Sv: Foglossning???

Min gynläkare berättade att hon jobbat i USA en period och där fanns foglossningsproblemen i princip inte alls... Och man har ingen aning om varför, enligt henne...
 
Sv: Foglossning???

Jag hade heller inte ett enda problem med min senaste graviditet. Inte som hörde grav. till iaf.
Mådde toppen hela tiden.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag tänkte investera skatteåterbäringen i en uppgradering av köksverktygen. Mer specifikt så letar jag efter en matberedare och en gryta...
Svar
10
· Visningar
464
Senast: MiaMia
·
Kropp & Själ Hej. Jag letar efter en gammal reklam, antingen från Always eller Libresse. I reklamen så hängde kvinnor med mens upp och ner i...
Svar
0
· Visningar
362
Hästhantering Det dyker ju upp en del tema trådar med jämna mellanrum rum ex klicker och tömkörnings tråden. Jag tänkte vore det inte kul med en last...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
5 983
Senast: EZMK
·
Skola & Jobb Jag förstår verkligen inte detta, men jag får inget jobb trots att jag har en 3 1/2 årig universitets utbildning. Jag tog studenten...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
21 339

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp