Folk är så dumma!

Sv: Folk är så dumma!

kanske för att de inte läggs ut på de vanligaste annonseringssidorna? jag får tex inte sälja min hund själv, de måste gå genom min uppfödare = ingen ser att jag säljer min hund på samma sätt.

Får inte??? Du får göra vad du vill med din hund - oavsett vad det står i kontraktet. Köpt är köpt.

Sedan är det en annan sak att många renrasuppfödare hjälper till med omplaceringar av egna (och andras med i.o.f.s) uppfödningar. Som uppfödare har man dels ett kontaktnät bland andra uppfödare och hundmänniskor, dels får man allt emellanåt frågan om man har några äldre valpar eller unghundar/unga vuxna till salu.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
604
Senast: Trassel12
·
Övr. Hund Jag kom att tänka på min allra första hund hon var 1 år när jag köpte henne och jag var 19 år och det var den mest fantastiska tiden i...
2
Svar
33
· Visningar
2 688
Senast: Linda_A
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
4 585
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
956
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Ridskoleryttare
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp