Folk ringer på annons utan telefonnummer - Utbruten från Vad gör vi nu då? Del XCI

Om ditt mobilnummer varit omöjligt att hitta så hade personen inte hittat dig. Jag hade sålt om jag inte uttryckligen skrivit ut att jag inte ville ha telefonkontakt och kanske ändå om personen verkade ärlig. Har man en annons ute får man räkna med att bli kontaktad och du du har ju redan blivit väckt, det går inte att göra ogjort.

I annonser skriver jag alltid att det är mailkontakt som gäller. Alltså "omöjligt" är väl ett relativt begrepp. Men det kommer inte upp om man t.ex. söker på mitt namn på Ratsit eller Hitta.
 
När jag inte vill bli störd ställer jag in det på telefonen, jag surar inte för att andra ringer eller skickas sms.
Jag vågar inte sätta min telefon på tyst. Det vore väldigt trist att missa ett samtal om att hästarna är uppe och springer på riksvägen eller att någon av dem fått kolik. Jag kanju inte heller ställa in nummer som ska släppas igenom eftersom jag inte vet vem som kan tänkas ringa ett sådant samtal.
 
Jag vågar inte sätta min telefon på tyst. Det vore väldigt trist att missa ett samtal om att hästarna är uppe och springer på riksvägen eller att någon av dem fått kolik. Jag kanju inte heller ställa in nummer som ska släppas igenom eftersom jag inte vet vem som kan tänkas ringa ett sådant samtal.
Jag ställer in telefonen så den inte ringer utan bara visar, då kan jag även ställa in att vissa nummer släpps fram. Vill jag inte bli störd så får man åka hem till mig om det är nödvändigt då mitt nr ändå inte går att luska ut av vem som helst. Jag jobbar skift så det är olika vilka tider jag går att nås så markägaren där hästarna finns och grannen kan kontakta mig dygnet runt, vill jag inte att någon ringer stänger jag av telefonen.
 
I annonser skriver jag alltid att det är mailkontakt som gäller. Alltså "omöjligt" är väl ett relativt begrepp. Men det kommer inte upp om man t.ex. söker på mitt namn på Ratsit eller Hitta.

Det finns sajter där man kan hitta de som inte finns med där. Jag använder dem ibland i jobbet när jag akut behöver komma i kontakt med folk som inte har sina nummer på nätet.
 
Häromdagen råkade jag ringa en via Instagram, hade ingen aning om att det gick öht.
Sedan finns ju Messenger och någon kan ha hittat dej där och ringt.
I annonser skriver jag alltid att det är mailkontakt som gäller. Alltså "omöjligt" är väl ett relativt begrepp. Men det kommer inte upp om man t.ex. söker på mitt namn på Ratsit eller Hitta.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 639
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 058
Senast: Habina
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 569
Senast: kma
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 224
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp