Folksam försäkring = bäst?

Min är A1 försäkrad så det kanske gör skillnad? Min är iofs friröntgad bak pga hältan så jag är inte "orolig".
 
Själv är jag supernöjd med Folksam, trots att våran häst hade mycket problem för några år sedan så var det inga som helst problem för oss med försäkringen.
När jag sedan efter att vi satt igång henne igen ville höja försäkringen så tog de till och med bort en reservation på ett ben som vi fick vid tecknanadet av försäkringen på grund av en förhårdnad som den veterinär som gjorde besiktningen vid försäljningen kände. När vi hade broblem med hälta tog de nämligen och röntgade alla fyra benen på henne och där syntes det inget av den förhårdnaden eftersom den tydligen endast var ytlig och inte hade någon inverkan på skelettet. :D
Numer så är självrisken lika stor oavsett ras 2000:-, vi hade tidigare 1800:- och på halvblod var den 2200:-, jag har också precis höjt vet till dubbel 60 000:- som en gardering ifall det skulle hända nåt som kräver en buköppning eller annat kostsamt ingrepp... :crazy:

Och att de betalar 100% av kostnaden minus självrisken då vet man ju att det inte kan bli mer än 2000:- plus mediciner och om det drar ut mer än 120 dagar....

Så jag kan verkligen rekomendera Folksam.... :D :D

/Carina :bump: :bump: :banana: :banana:
 

Liknande trådar

Hästvård Jag är på väg att köpa en häst som idag är försäkrad i Agria och vill gärna byta till Folksam då det blir halva priset plus att jag har...
Svar
9
· Visningar
875
Senast: iNHALE
·
Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
1 619
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Hej! Nu har Agria höjt försäkringen IGEN. Betalar alltså 11500 om året vilket nästan blir 1000 kr/mån. Har till sista april på mig att...
Svar
4
· Visningar
764
Senast: lilstar
·
Katthälsa Mina katter går ute dagtid i den mån de vill och har då halsband med gps. Det har fungerat bra länge men för ett tag sen upptäcktes att...
Svar
11
· Visningar
468
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kaninskrik
  • Kön kattungar
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp