Folksam, intyg?

G

gogglen

När ni tecknade försäkring hos folksam. Var ni tvugna att skicka in nått intyg eller liknande då?
 
Sv: Folksam, intyg?

När jag försäkrade unghäst + shettisarna behövdes inget intyg. Halvblodet hade jag ut ett försäkringsombud då beloppet skulle höjas men då var hästen ju redan försäkrad där sedan tidigare.

Importerad unghäst krävde nytt, svenskt veterinärintyg vid nyteckning av försäkring.
 
Sv: Folksam, intyg?

okej..
vi har en D-ponny (korsning hbl/welsh), 5 år, svenskfödd..

ingen annan?
 
Sv: Folksam, intyg?

Det beror på beloppet. Det går att försäkra per telefon om det är inte är så mkt pengar och lite mer med ombudsbesiktning.
 
Sv: Folksam, intyg?

Inte vad jag vet. Teknade försäkring via tel. med besiktande vet närvarande.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej, undra ifall det är någon som har erfarenheter angående försäkringsbolaget Dunstan? Har tagit över en häst som jag behöver teckna en...
Svar
2
· Visningar
1 178
Senast: lillan222
·
Hästvård Jag är på väg att köpa en häst som idag är försäkrad i Agria och vill gärna byta till Folksam då det blir halva priset plus att jag har...
Svar
9
· Visningar
870
Senast: iNHALE
·
  • Artikel
Hästnyheter Svenska Ridsportförbundet och Folksam har hängt ihop sedan 2015 då försäkringsbolaget klev in som ridsportens huvudsponsor. Nu förlängs...
Svar
0
· Visningar
241
Senast: Gunnar
·
Övr. Barn Utan att ge er bakgrund av privata skäl så behöver sonen eventuellt fortsätta äta glutenfri kost även i skolan i höst. Min kommun kräver...
Svar
15
· Visningar
1 763
Senast: Bexzor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp