Folksam och IF

Jag har IF till min häst. På min förra tog jag över en IF-försäkring när jag köpte hobom men vart så nöjd att jag försäkrade min nya där med. Har även hunden hos IF.
 
If. Jag har min unghäst där. Försäkrade även mitt föl (f -11) där när jag hade honom.

Jag har både hundarna, hemmet och mig själv försäkrade på samma ställe och är nöjd. Så det blev så när hästen skulle försäkras :)
 
Hej!

Folksam, tog över tidigare ägares försäkring.
Förra hästen hade IF, tog över den också.

Vågar inte byta försäkringsbolag, har haft sån sjuk otur med skador/sjukdomar på mina hästar att jag inte ens vill riskera att förskringsbolaget ska kunna säga att det uppkom innan jag tecknade försäkringen.

/Lavinia, tycker båda varit bra, kommer inte köpa en häst försäkrad i Agria.
 
Vilket utav dessa bolag har ni till era hästar och varför?
Folksam pga att jag tog över befintlig försäkring när jag köpte hästen. Folksam har varit jättebra och jag kommer troligtvis ha Folksam till framtida hästar! De har täckt vid alla skador utan diskussion, förutom vid ett tillfälle när jag fick ringa mig upp i hierarkin för att få det svar jag ville ha. Men förutom det har jag inget att klaga på. :)
 
Folksam pga att jag tog över befintlig försäkring när jag köpte hästen. Folksam har varit jättebra och jag kommer troligtvis ha Folksam till framtida hästar! De har täckt vid alla skador utan diskussion, förutom vid ett tillfälle när jag fick ringa mig upp i hierarkin för att få det svar jag ville ha. Men förutom det har jag inget att klaga på. :)
Vad är självrisken?
 
Har ena hästen i IF och varit nöjd. Tog över den försäkringen när jag köpte honom. Vågar inte byta försäkring på djuren ifall det skulle hända något i brytet. Andra hästen är i Agria, också en försäkring jag tagit över vid köp. Har oss själva, huset och annat i Folksam däremot och är nöjda med dom!
 
Folksam! Bytte till dom för länge sen efter att jag (också) bett Agria dra dit pepparn växer. Sen blev det några skador och jag kunde inte vara mer än nöjd. Ett samtal,sen satt pengarna på kontot innan självaste räkningen från veterinär kom. Inga papper som ska skickas hit och dit heller,utan bara ett samtal som sagt. Trevliga och hjälpsamma (även på personskador)

På vovven hade uppfödaren Folksam så vi fortsatte med det,även där mer än nöjd! :)
 
Jag har IF, försäkrade där eftersom dom hade fast självrisk på veterinärvårdsförsäkringen. Det har dom nu lite fult tagit bort (och samtidigt höjer dom min premie ordentligt varje år fast jag aldrig använt försäkringen) så kan inte påstå att jag är jättenöjd direkt :grin: .
 
Jag har IF, försäkrade där eftersom dom hade fast självrisk på veterinärvårdsförsäkringen. Det har dom nu lite fult tagit bort (och samtidigt höjer dom min premie ordentligt varje år fast jag aldrig använt försäkringen) så kan inte påstå att jag är jättenöjd direkt :grin: .
Har du provat att ringa och ifrågasätta varför din premie höjs?
 
har haft agria till häst, fy fan säger jag bara. Har kvar katterna där, de är för gamla för att byta.

Har haft häst försäkrad i IF och var super nöjd. Aldrig några problem, klara och tydliga besked från deras sida.

Har nu folksam, nya hästen försäkrad från start där. Har än inte haft med dem att göra, så vet inte ännu.
 
Har haft samtliga större aktörer på marknaden, och den enda aktören jag totalsågar rakt av är Agria. Inte bara för det jag själv fått stå ut med, utan även vad bekanta fått stå ut med och de historier jag hört här.

Det intressanta är att när jag hör en hårresande försäkringshistoria (utan bolagsnamnet inblandat) är det i slutänden alltid samma bolag - Agria.

Får jag välja själv tar jag Folksam. Lång självriskperiod.
 
Åh, jag ska snart också be Agria dra dit pepparn växer... Så fort jag fått ut lite av min hästs livvärde. Aldrig mer, näver bäver!

Hästen jag köpte i höstas var försäkrad i Agria, aldrig utnyttjat försäkringen, jag bytte på en blinkning.
Har en vån som haft fruktansvärda problem med Agria också :/
 
Och jag har Agria, och är så nöjd med dem. I förrgår hämtade jag hem mitt sto som stått på klinik i 13 dagar, direktreglering utan minsta lilla prut.
Även de tidigare gånger jag haft med dem att göra har det fungerat utan gnissel.
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
1 647
Senast: Mia_R
·
  • Artikel
Hästnyheter Folksam Elitallsvenska och Folksam Ponnyallsvenska är i full gång landet över, här är helgens vinnare.
Svar
0
· Visningar
38
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Hej! jag har en häst leasad för avel, som är oförsäkrad. Jag skulle vilja försäkra iaf en grundförsäkring för enbart akutvård. Är det...
Svar
6
· Visningar
908
Senast: ameo
·
Övr. Hund Jag funderar lite över försäkring. Jag har individuella försäkringar på mitt gäng nu, men funderar på om man ska gå över på...
2
Svar
32
· Visningar
1 850
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp